Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Al doilea trimestru al anului 2014: Bayer, un business cu evolutie pozitiva

Al doilea trimestru al anului 2014: Bayer, un business cu evolutie pozitiva
de la 07 Aug. 2014
Tags: bayercresterecurs valutarvanzarivolumeebitda

Grupul Bayer a inregistrat un nou succes in cel de-al doilea trimestru al anului 2014. "Activitatile noastre axate pe stiinta vietii, in mod special, au cunoscut un moment de crestere amplificata, inregistrand castiguri optimiste ca efect al vanzarilor produselor nou lansate in industria farmaceutica si in urma activitatii CropScience din America de Nord si America Latina," a declarat Dr. Marijn Dekkers, presedintele consiliului de management, in raportul interimar publicat saptamana trecuta.


Desi nivelul veniturilor inregistrate a fost din nou ingreunat de efectele cursului valutar, acestea au fost stimulate prin dezvoltarea favorabila a afacerilor. EBITDA inainte de articolele speciale si de castigurile de baza pe actiune s-a mentinut la nivelul anului trecut. 
 
Presedintele a confirmat prognoza grupului Bayer pentru anul in curs. Din perspectiva Dekkers, Bayer a inregistrat o evolutie in cel de-al doilea trimestru dintr-o perspectiva strategica precum si datorita achizitiei diviziei de Consumer HealthCare a companiei americane  Merck & Co., Inc. "Aceasta achizitie ne va consolida divizia de Consumer HealthCare, " a explicat acesta.
 
Vanzarile grupului Bayer au crescut cu pana la 0.9% in cel de-al al doilea trimestru al anului 2014,  la 10,458 milioane de euro (Q2 2013: 10,360 Milioane euro). Ajustate la efectele valutei si de portofoliu (Fx & portfoliu adj.), vanzarile au crescut cu 6.3 procente. EBITDA a crescut cu 14.5 procente, pana la 1,473 Milioane de Euro (Q2 2013: 1,287 Milioane Euro). 
 
Grupul a platit taxe speciale in valoare de 48 Milioane de Euro (Q2 2013: 256 Milioane de Euro). EBITDA, inaintea materialelor speciale, a scazut cu 1.4 procente, la 1,521 Milioane de Euro ((Q2 2013: 1,543 Milioane de Euro). 
 
In ciuda efectelor negative ale valutei de aproximativ 160 Milioane de Euro sau de aproximativ 7 procente, EBITDA inaintea materialelor speciale s-a imbunatatit cu un procent la 2,217 milioane Euro (Q2 2013: 2,195 milioane euro), dupa cheltuielile de cercetare si dezvoltare care au atins valoarea de 70 de Milioane de Euro. Venitul net a urcat pana  la 13.3 procente, la 953 Milioane de Euro (Q2 2013: 841 Milioane de Euro). Castigurile de baza pe actiune au stagnat fata de acelasi trimestru al anului anterior, la 1.53 Euro (Q2 2013: 1.54 euro).
 
Fluxul de lichiditati brut in cel de-al doilea trimestru al anului 2014 a avansat la 1.5 procente, pana la valoarea de 1,705 Mlioane de Euro (Q2 2013: 1,680 milioane euro), datorita imbunatatirii in EBITDA, in timp ce fluxul de lichiditati net a inaintat la 4.2 procente, la 1,601 Milioane de Euro (Q2 2013: 1,536 Milioane de Euro). Datoria financiara neta a crescut de la 9.1 Miliarde de Euro, la 31 martie 2014, la 9.9 Miliarde de Euro, la 30 iunie 2014.
 
Cresterea diviziei HealthCare datorata, in mare parte, produselor farmaceutice recent lansate
 
Vanzarile diviziei HealthCare au crescut in cel de-al doilea trimestru pana la 0.9 procente (Fx & portfoliul adj. 6.3 procente), pana la valoarea de 4,845 Milioane de Euro (Q2 2013: 4,800 Milioane de Euro)."Cresterea a continuat sa fie sustinuta de lansarea recenta a produselor farmaceutice, in timp ce divizia Consumer HealthCare a fost putin peste aceeasi perioada a anului trecut," a comentat Dekkers. Vanzarile au aratat o dezvoltare peste medie pe pietele emergente.
 
Vanzarile pe segmetul farmaceutic au avansat cu 10.0 procente (Fx & portfoliul adj.), la 2,960 Milioane de Euro. Performanta este rezultatul produselor recent lansate: anticoagulantul Xarelto™, medicamentul pentru ochi Eylea™, medicamentele impotriva cancerului Stivarga™ si Xofigo™, Adempas™ pentru tratarea hipertensiunii pulmonare, care au inregistrat vanzari de 702 Milioane de Euro (Q2 2013: 339 milioane euro). Xarelto™ a inregistrat singur o crestere a vanzarilor de 79.3 procente, cu o ajustare in functie de valuta (Fx adj.).
 
Pe langa produsele farmaceutice deja consacrate, vanzarile dispozitivului de eliberare hormonala intrauterina Mirena™ s-au imbunatatit cu 13.1 procente (Fx adj.), iar cele ale Aspirin™ Cardio, o masura preventiva contra atacurilor de cord, au crescut cu 8.9 procente (Fx adj.). Vanzarile medicamentului impotriva cancerului Nexavar™ au crescut cu 3.4 procente (Fx adj.). Vanzarile medicamentului de coagulare a sangelui Kogenate™ au scazut cu 16.8 procente (Fx adj.), in principal din cauza penuriei cauzate de utilizarea capacitatii de productie in vederea dezvoltarii urmatoarei generatii de medicamante pentru hemofilie. Vanzarile de medicamente pentru scleroza multipla Betaferon™/Betaseron™ au scazut cu 15.8 procente, din cauza competitiei ridicate din Statele Unite. 
 
Vanzarile au crescut in Statele Unite pe linia de contraceptive orale YAZ™/ Yasmin™/Yasminelle™, partial datorita declinului inregistrat in Europa de Vest, ca efect al competitiei din partea genericelor.  Per total, vanzarile acestor produse au scazut, in medie, cu 3.3 procente (Fx adj.). 
 
Vanzarile pe segmentul Consumer HealthCare in cel de-al doilea trimestru, au avut o crestere moderata, raportat la perioada similara a anului trecut (Fx & portfoliul adj.), la 1,885 Milioane de Euro (plus 1.1 procente). Produsul dermatologic Bepanthen™/Bepanthol™ si suplimentul alimentar Supradyn™ au inregistrat cresteri bune din vanzari de 22.4 procente (Fx adj.) si de 7.8 procente (Fx adj.), in timp ce vanzarile la analgezicul Aspirin™ au scazut cu 9.0 procente (Fx adj.), datorate, in special, unui sezon rece slab in Europa. In divizia Medical Care afacerea americana Diabets Care a continuat sa ramana in urma din cauza scaderii preturilor. Vanzarile liniei Contour™, de masurare a glucozei din sange, s-au retras cu 13.9 procente (Fx adj.). Vanzarile agentilor de contrast si ale echipamentelor medicale pentru radiologie & interventie au stagnat comparativ cu anul anterior (Fx & portfoliul adj.). Divizia Animal HealthCare s-a dezvoltat pozitiv.
 
EBITDA inaintea materialelor speciale a diviziei HealthCare a inaintat cu 2.0 procente, la 1,355 Milioane de Euro (Q2 2013: 1,328 milioane euro) – in ciuda efectelor substantial negative ale ratei de schimb de aproximativ 120 Milioane de Euro sau de aproximativ 9 procente. Cresterea castigurilor a dus la o buna dezvoltare a afacerii produselor farmaceutice si a eficientei imbunatatirii diviziei de MedicalCare.
 
CropScience inregistreaza cresteri la toate nivelurile 
 
Vanzarile din domeniul agriculturii (CropScience) au crescut cu 3.3 procente (Fx & portfoliul adj. 10.5 procente), la 2,470 Milioane de Euro (Q2 2013: 2,392 Milioane de Euro). " Atat Crop Protection/Seeds cat si Environmental Science au contribuit la aceasta crestere incurajatoare," a declarat Dekkers. Subgrupul a beneficiat in principal de vanzari considerabile in America de Nord si America Latina. Vanzarile au crescut cu 20.7 procente  (Fx adj.) in regiunile din America Latina / Africa / Orientul Mijlociu si cu 18.5 procente (Fx adj.) in America de Nord. Cresteri clare au fost inregistrate, de asemenea, in Asia/Pacific (Fx adj. plus 8.2 procente), in timp ce vanzarile in Europa se afla la acelasi nivel cu perioada similara a anului trecut (Fx adj. plus 0.7 procent).
 
Crop Science a crescut in toate unitatile, cu noile produse lansate din 2006 contabilizand o parte majora a cresterii. Unitatile Fungicides (Fx & portfolio adj. 11.2 procente), Insecticides (Fx & portfoliul adj. 11.5 procente) si SeedGrowth (Fx & portfoliul adj. 20.5 procente) au inregistrat castiguri din vanzari de doua cifre. Vanzarile de erbicide au cunoscut o crestere constanta de 6.0 procente (Fx & portfoliul adj.). Business-ul de seminte a crescut substantial (Fx & portfoliul adj. plus 15.9 procente). Divizia de Environmental Science si-a mentinut evolutia,  cu o imbunatatire de 7.8 procente (Fx & portfoliul adj.), in principal datorita castigurilor substantiale din business-ul de Consumer. 
 
EBITDA inaintea materialelor speciale ale CropScience a inregistrat o crestere de 1.4 procente, fata de nivelul inregistrat in perioada similara a anului anterior, de 615 Milioane de Euro (Q2 2013: 624 Milioane de  Euro). Castigurile au beneficiat de contextul de afaceri favorabil, inregistrandu-se volume si preturi de vanzare semnificativ mai mari. In ciuda acestui lucru, efectele negative ale cursului valutar nu a fost diminuate, acestea atingand valoarea de  aproximativ 40 Milioane de Euro, sau aproximativ 6 procente si o crestere a costurilor de marketing, de cercetare si a celor de dezvoltare. 
 
MaterialScience, crestere in volum  
 
Vanzarile din cel de-al doilea trimestru din industria de polimeri high-tech (MaterialScience) au atins un nivel de 2,864 Milioane de Euro, in perioada anului precedent (Q2 2013: 2,875 Milioane de Euro). Ajustate la efectele de curs valutar si de portofoliu, vanzarile au crescut cu 3,6%. "Cresterea s-a datorat volumelor semnificativ mai mari pentru Policarbonate, Poliuretanice, Acoperiri, Adezivi, Specialitati," a explicat Dekkers. Volumele mai mari din America de Nord, Europa si Asia / Pacific au facut mai mult decat sa compenseze declinul de volum din America Latina, Africa, Orientul Mijlociu. Preturile de vanzare au fost sub preturile aceleiasi perioade a anului precedent, in toate regiunile.
 
Vanzarile de materii prime de tip spuma (Poliuretane) au crescut cu 3% (FX & portofoliul adj.) datorita imbunatatirii cererii in toate industriile principale ce vizeaza clientii. Vanzarile din zona materialelor plastice high-tech (Policarbonate) au crescut cu un procent substantial de 8,3% (FX & portofoliul adj.), in lumina cererii din industriile de electrice / electronice si auto. Vanzarile din unitatile de Acoperiri, Adezivi, Specialitati au crescut cu 3,7% (FX & portofoliul adj.), ca efect al volumelor mai mari din aproape toate regiunile.
 
EBITDA inaintea materialelelor speciale ale MaterialScience a scazut cu 1,5%, in acelasi trimestru al anului precedent, ajungand la 270 Milioane de Euro (Q2 2013: 274 Milioane de Euro). Castigurile au fost ajutate de volume mai mari, preturi mai mici ale materiilor prime si prin imbunatatirea eficientei. Factorii negativi au determinat o scadere a preturilor de vanzare si a costurilor pentru opririle programate de intretinere din Asia si America de Nord. Castigurile au fost, de asemenea, stopate de efectele valutare negative, de aproximativ 10 Milioane de Euro sau  de 3%.
 
Castigurile din prima jumatate a anului s-au imbunatatit considerabil
 
Grupul Bayer a inregistrat cresteri atat la nivelul vanzarilor, cat si a EBIDTA, ca efect al elementelor speciale din prima jumatate a anului 2014. Toate subgrupurile au contribuit la cresteri. Vanzarile au crescut cu 1,9% (FX & portofoliul adj 7,3%), pana la 21,013 Milioane de Euro (H1 2013: 20,626 milioane de euro). EBIDTA s-a imbunatatit cu 16,7%, pana la 3,569 Milioane de Euro (H1 2013: 3058 milioane de euro). EBITDA, excluzand cheltuielile exceptionale, a crescut cu 6,6%, pana la 4,955 Milioane de Euro (H1 2013: 4,648 de milioane EUR), reflectand efectele valutare negative exprimate in 360 de Milioane de Euro si cheltuielile suplimentare de cercetare si dezvoltare de aproximativ 170 de Milioane de Euro. Venitul net a fost imbunatatit printr-o crestere substantiala de 18,7%, pana la 2,376 Milioane de Euro (H1 2013: 2,001 de Milioane de Euro). Castigurile pe baza de actiune au crescut cu 7,4%, pana la 3,48 EUR (S1 2013: 3,24 de Euro).
 
Efectele variatiei de curs valutar pentru 2014 au fost reglate
 
"Confirmam obiectivele comunicate anterior la nivel de grup prin performantele noastre operationale bune", a declarat Dekkers. Efectele variatiei de curs valutar au fost ajustate pentru a reflecta evolutiile actuale. In ceea ce priveste cea de a doua jumatate a anului 2014, Bayer foloseste acum cursurile de schimb care au intrat in vigoare la 30 iunie 2014 (anterior: ratele medii de schimb pentru al patrulea trimestru al anului 2013). Prin urmare, impactul valutar negativ asupra vanzarilor si veniturilor creste. Aceasta prognoza nu ia in considerare achizitiile planificate de Merck & Co, Inc 's OTC business si Dihon Pharmaceutical Group Co., Ltd. sau cesionarea afacerii privind dispozitivele interventionale. Bayer se asteapta ca aceste tranzactii sa se inchida in cea de-a doua jumatate a anului 2014.
 
Bayer sustine cresterea castigurilor de baza pe actiune, cu un procent mic sau mediu de o singura cifra, pentru a permite consecintele efectelor negative de curs valutar de aproximativ 9 la suta (anterior: in jur de 6 la suta). Ca si anterior, datoria financiara neta a Grupului de la sfarsitul anului se preconizeaza a fi mai mica de 9 Miliarde de euro. Luand in considerare achizitiile planificate, datoria financiara neta la sfarsitul anului va fi de aproximativ 19 Miliarde de Euro.
 
Ca si anterior, este planificata ridicarea EBITDA excluzand cheltuielile exceptionale, cu un procent mic sau mediu de o singura cifra, acceptand consecintele efectelor negative de curs valutar de aproximativ 550 de Milioane de Euro, sau de aproximativ 6 la suta (anterior: aproximativ 450 de Milioane de Euro sau aproximativ 5 la suta). Bayer continua sa urmareasca o crestere a castigurilor de baza pe actiune, cu un procent mic sau mediu de o singura cifra, pentru a permite consecintele efectelor negative de curs valutar de aproximativ 9 la suta (anterior: in jur de 6 la suta). Ca si inainte, datoria financiara neta a Grupului de la sfarsitul anului se preconizeaza a fi mai mica de 9 Miliarde de Euro. Luand in considerare achizitiile planificate, datoria financiara neta la sfarsitul anului va fi de aproximativ 19 Miliarde de Euro.
 
Vanzarile HealthCare sunt asteptate sa avanseze (Fx si portofoliu adj.) cu un procent mic spre mediu de o singura cifra. Permitand aparitia unor efecte negative de curs valutar de aproximativ 4% (anterior: in jur de 2%), vanzarile ar fi de aproximativ 19.5 Miliarde de Euro (anterior: aproximativ 19.5 Miliarde de Euro, pana la 20 de Miliarde de Euro). Subgrupul preconizeaza EBITDA, excluzand cheltuielile exceptionale, la nivelul anului anterior, pentru a permite efectele valutare negative de aproximativ 380 de Milioane de Euro (anterior: aproximativ 250 Milioane de Euro).
 
In segmentul Farma, vanzarile isi vor urma traiectoria cu o crestere de (FX & portofoliul adj.), cu circa 10 la suta (anterior: un procent ridicat de o singura cifra), permitand efectele valutare negative, de aproximativ 4 la suta (anterior: in jur de 2 la suta). Bayer Farma isi propune un volum al vanzarilor de produse lansate recent la nivelul de 2,8 Miliarde de Euro. Bayer va inregistra cheltuieli de marketing si de cercetare si dezvoltare suplimentare, in divizia de farma, de aproximativ 0,5 Miliarde de Euro, in 2014. In acest context, divizia continua sa estimeze o crestere redusa la mijlocul lunii (de o singura cifra procentuala EBITDA, excluzand cheltuielile exceptionale), pentru a permite efectele valutare negative de aproximativ 310 Milioane de Euro (anterior: aproximativ 150 de Milioane de Euro). Ca si anterior, acest segment al marjei EBITDA inainte de elementele speciale este de asteptat sa fie la acelasi nivel cu cel din anul precedent.
 
In divizia Consumer HealthCare, compania estimeaza o crestere a vanzarilor de o singura cifra (anterior: un procent mic spre mediu de o singura cifra, FX si portofoliu adj). Efectele negative de curs valutar de aproximativ 4% (anterior: in jur de 3%) sunt asteptate sa fie similare cu cele din 2013. In principal, avand in vedere mediul pietei lipsita de putere pentru Diabetes Care, EBITDA, excluzand cheltuielile exceptionale, este asteptat sa scada fata de nivelul anului precedent (anterior fiind putin mai mare), permitand efectele valutare negative, de aproximativ 70 de Milioane de Euro (anterior: aproximativ 100 Milioane de Euro).
 
Divizia de CropScience se asteapta la o crestere mai rapida decat piata si la o crestere a vanzarilor de un procent mare dintr-o singura cifra (Fx & portofoliul adj), anterior inregistrand un procent de o cifra medie spre mare. Subgrupul anticipeaza efecte negative de curs valutar de aproximativ 5% (anterior: aproximativ 3%), comparativ cu 2013. EBITDA, inainte de elementele speciale, este de asteptat sa creasca cu un procent mic, dintr-o singura cifra, care sa permita efectele valutare negative, de aproximativ 150 Milioane de Euro.
 
Divizia de MaterialScience asteapta cresteri ale vanzarilor in 2014 cu un procent mediu de o singura cifra (Fx & portofoliul adj.), permitand efectele valutare negative de aproximativ 2% fata de 2013. Acest subgrup continua, de asemenea, sa anticipeze o crestere a EBITDA inainte de elementele speciale, permitand efectele negative de curs valutar de aproximativ 30 de Milioane de Euro (anterior: aproximativ 50 de Milioane de Euro). In cel de-al treilea trimestru al anului 2014, MaterialScience se asteapta la o crestere a volumului de vanzari EBITDA, excluzand cheltuielile exceptionale, comparativ cu cel de-al doilea trimestru.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement