ANALIZA: Cele mai multe companii NU isi vor extinde personalul responsabil cu social media in 2013

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Cele mai multe companii NU isi vor extinde personalul responsabil cu social media in 2013 ANALIZA: Cele mai multe companii NU isi vor extinde personalul responsabil cu social media in 2013
de Manager.ro la 04 Dec. 2012
Urmareste-ne pe Google News
analizasocial mediastaffpersonalfacebook comunicatii

Un studiu Ragan/Nasdaq OMX Corporate Solutions semnaleaza o diferenta importanta intre companiile care vor baga adanc mana in buzunare, pentru a angaja oameni pentru departamentul de social media si cele care prefera sa lase aceste sarcini pe seama angajatilor deja existenti. Sondajul realizat in randul a 2.714 respondenti online indica faptul ca multi antreprenori s-au plafonat si nu au destul timp pentru a dezvolta sectorul de social media.

“Cei care au deja trei, patru sau cinci activitati “pe cap” se simt frustrati sa se mai ocupe si de social media; ori de cate ori este necesar, se deconecteaza de la activitatile lor principale si lucreaza pe retelele de socializare”, spune Brown, fost director executiv de social media pentru Dell.

Unii participanti la sondaj lucreaza in echipe ale multinationalelor formate din 14-20 oameni. Unul dintre angajati spune: “Sunt omniprezent, fac totul”.

Pentru cei care spun ca au o echipa “social media”, aceasta e formata din 2-3 oameni. Acolo unde exista asemenea departamente, lucrurile stau astfel:


1. 42% dintre antreprenori spun ca o singura persoana se ocupa de social media, in timp ce 9% spun ca echipa cuprinde peste 6 angajati

2. Cele mai multe echipe nu au angajat oameni in 2012 si nu intentioneaza sa faca acest lucru nici in 2013

3. Un sfert dintre respondenti spun ca un intern ii ajuta sa se ocupe de domeniul social media

4. Seful prefera ca persoana care se ocupa de social media sa fie absolventa de Comunicatii, PR, Jurnalism etc (76%)

CELE MAI MULTE ECHIPE SUNT REDUSE

“Pentru echipele de social media, 11 este numarul mediu de membri”, spune Jeremiah Owyang, partener al Altimeter Group.

Respondentii din cadrul studiului Ragan/NASDAQ OMX variaza intre consultanti liber profesionisti si corporatii cu peste 50.000 de angajati. Companiile cu mai mult de 1.000 de angajati insumeaza 28% din total; vasta majoritate a companiilor s-au situat sub 1.000, iar 23% dintre subiecti lucrau pentru companii cu sub 25 de angajati.

Respondentii din universul corporatist insumeaza 58% din total. ONG-urile insumeaza 23%, in timp ce 7% provin din agentii guvernamentale sau departamente. 11% au raspund ca apartin “altor categorii profesionale”.

Doar 3% dintre antreprenori au lasat social media pe mana unor profesionisti, in timp ce 6% se ocupa de acest important aspect in propria companie sau printr-o agentie. 42% dintre firmele care au o echipa dedicata pentru social media au doar o persoana care se ocupa de retelele sociale. Alti 40% au un personal social media format din 2-3 membri. Circa 9% au un personal SM format din 4-6 persoane.

DELL este un gigant in acest sens. Aproximativ 2.000 de persoane au fost certificate in urma unui curs de 8 ore, referitor la social media; sute de mii de angajati se ocupa si de retelele sociale, in timpul programului obisnuit de lucru.

La GENERAL MOTORS, Mary Henige, director pentru social media si comunicatii digitale, are in subordine doi strategi SM si un manager de comunitate. In plus, echipa de asistenta online pentru clienti a GM a crescut de la 4 membri in 2009 la 20, in prezent. Acestia monitorizeaza pagina de Facebook a GM si sunt implicati in activitatea a peste o suta de forumuri, precum cele deschise de proprietari ai modelelor Chevrolet Cruze si Chevrolet Corvette.

Si alte branduri ale GM dispun de staff in atributiile caruia intra si gestionarea social media. Chiar si la gigantul GM, oamenii care au deja alte responsabilitati trebuie sa se ocupe si de retelele sociale.

CALIFICAREA

Calificarea reprezinta o chestiune abstracta. Tineretea depaseste experienta. 47% dintre respondentii angajati in staffuri de gestionare a retelelor sociale au o experienta de maximum 3 ani. 40% au lucrat 3-5 ani in domeniu, in timp ce doar 14% au o experienta de peste 5 ani.

Este nevoie de tinerete si creativitate, alaturi de curiozitate si dorinta de a schimba ceva in bine. Avem nevoie de tineri, care sa ne conduca in era comunicatiei digitale, spune unul dintre respondenti.

In era Social MEDIA, diplomele in comunicatii (77%) sau PR (76%) reprezinta cele mai valoroase atuuri. Marketingul urmeaza cu 65%. De asemenea, 45% dintre antreprenori mizeaza pe jurnalism, atunci cand aleg un candidat pentru stafful social media.

In privinta recrutarii, 45% dintre sefi spun ca se bazeaza pe studii si experienta. 25% mizeaza pe experienta, iar 18% pe talentul de a scrie. Mai putin de 50% spun ca se bazeaza doar pe studii.

AR TREBUI SA-I INMANATI JUNIORULUI CHEILE DE LA MASINA?

Expertii spun ca, cel mai des, sefii ii aleg pe cei mai tineri angajati, pentru a face parte din stafful de social media. Pana la urma, acesti copii inteleg cum functioneaza Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ sau Pinterest. In acelasi timp, multe companii nu isi pun reputatia in joc si prefera sa angajeze o persoana mai “coapta”, cand vine vorba de contul lor de Facebook.

Doar 25% dintre respondenti spun ca internii sunt implicati in eforturile de consolidare a prezentei prin intermediul retelelor de socializare.

Lipsa internilor nu il surprinde pe un expert de la adMAGINATION. Este administrarea conturilor de social media un lucru pe care trebuie sa-l faci si doar atat? Sau implica relationarea cu clientii si alti antreprenori?

In unele situatii, sa fii tanar este un avantaj urias. In altele, mai ales daca esti o companie mare, ai nevoie de un specialist.

“Folosim foarte des voluntari”, scrie un alt staffer dintr-un ONG. “Intreaga noastra activitate sociala este realizata de voluntari. Ei sunt diferiti de interni, care lucreaza fie pentru a castiga experienta, fie pentru a obtine un venit. Voluntarii nostri fac totul din pasiune”.

In randul celor care au angajati interni, Facebook este cea mai populara retea de socializare, cu 78% dintre participanti. Facebook este urmata de Twitter (68%) si YouTube (29%).

Asta nu inseamna insa ca marile companii ii lasa pe copilasi sa vorbeasca in numele lor. “Toate elementele social media sunt analizate mai intai de sefi, inainte de a fi publicate”, precizeaza un antreprenor.

Un studiu universitar arata insa ca internii nu sunt doar niste pusti care stiu sa foloseasca Instagram si YouTube. Strategia este gestionata de un intern platit, in cadrul unui contract semnat pe 2 ani, care mai are in subordine alti 2 interni, angajati cu contracte pe un an.

“Da, strategia noastra social media este gestionata de interni, dar ei nu se schimba foarte des”, spune un respondent. “Fiecare dintre internii nostri este in curs de a absolvi o universitate si a demonstrat ambitia de a avansa in cariera”.

Unul dintre interni s-a descurcat atat de bine, incat a obtinut un job full time. “Nu mai avem nevoie de un alt intern, deoarece l-am angajat full time pe ucenic”.

Un alt antreprenor scrie: “Un intern se ocupa de toate aspectele social media”.

In situatia in care sectorul social media a fost descentralizat in multe companii, internii pot juca un rol excelent, la nivel regional. “Birourile din teren gazduiesc interni, care posteaza articole pe blogurile companiei”, povesteste un alt antreprenor.

Un altul este foarte nerabdator sa aduca un intern in companie. “In prezent, ma ocup chiar eu de social media; o sa angajez o persoana responsabila, care sa ma ajute”. “Caut un intern, pe care sa-l instruiesc”.

LEGENDE






Ultimele NOUTATI

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri
Economie

HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri

today26 Apr. 2024
Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Business

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x