IBM: 75% din companii nu colecteaza informatii de pe retelele de socializare
ibmcompaniiretele de socializaremarketingvanzari
Un sondaj realizat la comanda IBM arata ca doar 25% din companii colecteaza informatii de pe retelele de socializare online pentru a le folosi in operatiunile de marketing, vanzari si comunicare.
Totusi, studiul arata ca mai mult de jumatate din companiile nord-americane si europene planuiesc sa investeasca in unelte de business intelligence in urmatorii doi ani.
"Retelele de socializare online creaza cantitati mari de date care le permit companiilor si organizatiilor sa castige un avantaj competitiv si sa isi imbunatateasca performantele. Aceste date pot oferi detalii importante despre comportamentul consumatorilor, reputatia brandului si experienta pe care o au consumatorii", se arata in studiu.
Cercetarea arata ca principala platforma folosita de companii pentru a colecta informatii de pe retelele de socializare este PC-ul, urmat de tablete si smartphone-uri. Departamentele care colecteaza cel mai des astfel de date sunt: vanzari/marketing, PR/comunicare si relatii cu clientii.
La sondaj au participat peste 450 de companii din America de Nord si Europa.