LinkedIn doreste sa atraga mai multi tineri
linkedinavantajbusinesstinericopiielevi
LinkedIn a micsorat limita de varsta, saptamana aceasta, dorind sa se apropie mai mult de specificul Facebook; profitul companiei ar putea avea insa de suferit, in urma deciziei conducerii, spun unii analisti.
Incepand de joi, copiii de 13 ani vor fi invitati sa creeze conturi pe reteaua de social networking - o schimbare semnificativa fata de varsta minima initiala de 18 ani, pe care trebuiau sa o aiba utilizatorii LinkedIn.
Schimbarea in privinta varstei va veni ca o continuare a lansarii de luna trecuta, University Pages, care ofera profilul universitatilor din toata lumea si ii ajuta pe alumni sa interactioneze de la distanta.
In timp ce LinkedIn a spus ca nu are planuri pentru monetizarea University Pages sau a noii functii care le permite si celor mai tineri sa isi creeze un profil pe reteaua de socializare profesionala, analistii spun ca "speranta exista".
"LinkedIn nu doreste sa profite de pe urma acestor tineri pe termen scurt, dar se asteapta ca elevii si studentii sa intre, in cele din urma, pe piata muncii si sa foloseasca aceasta platforma, ca si resursa pentru gasirea unor joburi, ducand mai departe functionalitate retelei, in timp ce abonatii si publicitarii vor plati in continuare, pentru a beneficia de LinkedIn", a spus Leika Kawaski, analist media digitala pentru Strategy Analytics.
Kawaski precizeaza ca strategia LinkedIn este similara celei vehiculate de Facebook, care initial s-a adresat studentilor si apoi s-a extins la liceeni. Alte retele de socializare, precum Google+, Instagram si Tumblr, au redus deja varsta minima pentru acces la 13 ani, in timp ce Twitter nu are limita de varsta.
Tim Shepherd, senior analist la Canalyst, a spus ca schimbarea ar putea ajuta LinkedIn sa construiasca o baza de date mai vasta, dar reteaua nu va reusi in niciun caz sa rivalizeze cu Facebook, cand vine vorba de trafic. Site-ul LinkedIn are acum 238 milioane utilizatori, foarte putini, in comparatie cu gigantul Facebook, care beneficiaza de 1,1 miliarde utrilizatori.
"Nu am auzit ca vreun copil sa vorbeasca despre LinkedIn si sunt profesor la peste 250 de elevi", a spus Keith Dyke, profesor la o scoala din Northamptonshire, Marea Britanie. "Nu stiu daca acestia sunt interesati de LinkedIn, deoarece pentru ei, reteaua reprezinta un accesoriu pentru cei mai in varsta".
Fiul lui Dyke, in varsta de 12 ani, Will, spune ca nu a auzit de LinkedIn, dar doreste sa devina cunoscut in lumea artei si ar fi interesat sa relationeze cu profesionisti din acest domeniu. Shepherd spune ca LinkedIn a fost foarte inspirata, cand a coborat limita de varsta.
"Oameni precum Richard Branson au parasit rapid scoala si ar fi avut restrictie in a folosi acest site", a spus Shepherd. "Varsta de 18 ani este cam inaintata, pentru cei care vor sa se gandeasca (deja!) la o cariera profesionala... nu este o regula ca un profesionist sa isi inceapa viata in campul muncii la 18 ani. Nu avem un raspuns clar".
Limita de varsta va varia de la 13 ani in sus. In Olanda, tinerii vor trebui sa astepte pana implinesc 16 ani, pentru a-si face un profil pe LinkedIn. Cei din SUA, Canada, Australia si Germania se vor putea "inrola" pe LinkedIn la varsta de 14 ani; pentru chinezi, varsta minima de accesare a LinkedIn ramane la 18 ani.
Avantajul LinkedIn, spune Shepherd, a fost intotdeauna un model excelent de business, care permite capitalizarea unui spectru demografic mai amplu.
Luna trecuta, compania a intrecut asteptarile analistilor in privinta profiturilor, acestea crescand cu 59%, de la an la an, la 363,7 milioane dolari. LinkedIn va lansa o oferta secundara de actiuni la finele acestei luni, situata la un miliard de dolari.