Cat valoreaza pentru un brand un fan de pe Facebook? 10 dolari sau, posibil, doi centi
brandfacebooksocialcodeebaysyncapse
Sa calculezi cat valoreaza un fan de pe Facebook pentru un brand este ceva extrem de dificil de realizat. Totusi, compania SocialCode a facut acest lucru si crede ca raspunsul corect este: 10 dolari.
Nu este prima data cand se incearca gasirea unui raspuns la intrebarea din titlu. Va prezentam o lista cu alte masuratori, facute in trecut:
2 centi - pe site-ul eBay cineva a publicat urmatoarea oferta: 500 de fani pe Facbook in schimbul a 10,51 dolari;
57 centi - o agentie de marketing taxeaza cu 57 dolari fiecare 1.000 de fani pe care ii aduce unui client;
1,07 dolari - potrivit Webtrends, aceasta este investitia medie pe care trebuie sa o faca o firma pentru a convinge un utilizator Facebook sa devina fan;
71,84 dolari - cu atat cheltuiesc mai mult fanii de pe Facebook pentru produsele si serviciile unei companii, comparativ cu cei care nu sunt fani, potrivit Syncapse;
136,38 dolari - valoarea medie a achizitiilor de produse si servicii facute de un fan de pe Facebook al unui brand, conform calculelor Syncapse;
Toate aceste cercetari au insa o scapare majora: multe persoane cumpara deja bunuri si servicii de la un brand inainte de a se abona la ultimele noutati de pe pagina sa de Facebook. In cazul acestor utilizatori, valoarea adaugata adusa de o firma de marketing angajata sa aduca n fani unei firme sau brand este zero.