Studiu: Facebook influenteaza tipurile de stiri care se citesc online
facebookstirigoogletwitteroameni
Facebook are o influenta din ce in ce mai mare asupra stirilor care se citesc online, deoarece oamenii folosesc reteaua de socializare pentru a recomanda si impartasi continut, scrie Associated Press.
Aceasta este una dintre principalele concluzii ale unui studiu privind fluxul de trafic al celor mai mari 25 de siteuri de stiri. Studiul a fost dat publicitatii luni de Centrul Pew Research, in cadrul proiectului pentru Excelenta in Jurnalism.
Facebook este "responsabila" pentru 3% din traficul a 21 de site-uri de stiri care au permis analizarea datelor, conform coautorului studiului, Amy Mitchell. Cinci din sase site-uri au castigat intre 6 si 8% dintre cititori de pe Facebook.
Cum functioneaza mai exact: prietenii posteaza pe peretele lor link-uri sau pot vedea la ce acestia au dat "like" (buton pe care Facebook il promoveaza pe unele site-uri si care apare langa articole).
Efectul Facebook este totusi mic in comparatie cu cel al Google, care furnizeaza aproximativ 30% din traficul site-urilor de stiri din prima liga, conform raportului Pew care a trecut in revista primele noua luni ale anului trecut.
Diferenta este ca Facebook si alte retele de socializare se bazeaza, in promovarea continutului interesant, pe cercurile de prieteni online. Prin contrast, Google foloseste o formula automata care sa-i ajute pe oameni sa gaseasca stirile.
Facebook este avangarda schimbarii, deoarece are peste 500 de milioane de utilizatori peste tot in lume. Cu mult mai multi fata de orice alt serviciu de internet construit in acelasi scop, de socializare si de impartasire de informatii.
"Cautarea stirilor a fost cea mai importanta evolutie a ultimului deceniu, impartasirea stirilor va fi printre cele mai importante ale urmatorului", se poate citi in raport.
Desi Twitter a numarat, numai anul trecut, peste 175 de milioane de conturi, siteurile de stiri obtin sub 1% trafic datorita acestei retele. Drudge Report, de exemplu, site infiintat in anii 1990, produce mai mult trafic decat Twitter.