Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

ANALIZA: Sponsorii Cupei Mondiale 2014 se confrunta cu noi provocari

ANALIZA: Sponsorii Cupei Mondiale 2014 se confrunta cu noi provocari
de la 09 Iun. 2014
ANALIZA: Sponsorii Cupei Mondiale 2014 se confrunta cu noi provocari Tags: fotbalmeciuricupa mondiala 2014fifasonyconsumatori

Sponsorizarea campionatelor de fotbal la nivel global reprezinta mult mai mult decat furnizarea de bani catre organizatiile de conducere, precum FIFA si amplasarea unor panouri publicitare.


Potrivit BBC, relatia dintre sponsori si sponsorizati este nuantata. Sponsorii World Cup 2014 sunt tot mai constienti de rolul lor non-financiar, social si politic, profund nuantat, dincolo de rolul de sustinatori economici ai acestui eveniment urias.
 
Acest lucru se observa cu ochiul liber, prin modul in care Sony s-a implicat in viitoarea organizare a Cupei Mondiale din 2022, care se va desfasura in Qatar.
 
Adidas precizeaza ca problemele existente "nu sunt bune nici pentru fotbal, nici pentru FIFA si partenerii sai".
 
Un alt sponsor major, Coca-Cola, spune ca este pregatit sa isi modifice mesajul, in contextul tensiunilor sociale din Brazilia, care vor marca si World Cup 2014.
 
"Lumea exterioara"
 
"Companiile si marcile devin tot mai constiente, deoarece aceasta calitate de sponsor vine cu implicari sociale", spune Nigel Currie, de la agentia de sponsorizare sportiva Brand Rapport.
 
"Cand companiile se implica in evenimentele importante, precum Cupa Mondiala la fotbal, trebuie sa existe o constiinta a lumii exterioare si o abordare realista a lumii pe care oamenii o respecta", explica Currie. 
 
In contextul unui asemenea eveniment, grupurile protestatare din Brazilia vizeaza nu doar organizatorii, ci si sponsorii.
 
"Sponsorii trebuie sa fie pregatiti pentru "cojile de banane" aruncate pe drum", subliniaza Currie.
 
Nu doar cele 32 de tari care participa la Cupa Mondiala sunt constiente de situatie, ci si cei 22 de sponsori corporatisti de mare calibru.
 
Potrivit unui expert brazilian, sponsorii vor juca in defensiva. "Cu siguranta ca sponsorii sunt foarte importanti pentru Cupa Mondiala", spune consultantul de marketing sportiv din Rio de Janeiro, Amir Somoggi.
 
"Totusi, unii oameni si protestatari de pe strazi incearca sa lege costurile World Cup de sponsori. Asadar, sponsorii vor ezita sa lanseze strategii de marketing riscante, de teama protestatarilor. Sponsorii sunt foarte precauti. Vina pentru costurile mari ale organizarii Cupei Mondiale nu o poarta FIFA sau sponsorii, ci POLITICIENII", sustine Somoggi.
 
Social Media
 
Sponsorii au platit intre 8 si 120 milioane lire sterline pentru a fi prezente la cel mai mare eveniment sportiv fotbalistic al anului. 
 
In timpul Cupei Mondiale din Africa de Sud, meciurile Cupei Mondiale au fost urmarite de 3,2 miliarde telespectatori din toata lumea.
 
De asemenea, sponsorii se bazeaza pe SOCIAL MEDIA. FIFA a obtinut castiguri de 850 milioane lire sterline, in urma vanzarii drepturilor de asociere a companiilor respective cu evenimentul fotbalistic.
 
Ca si in cazul Cupei Mondiale din Africa de Sud, FIFA utilizeaza trei grupuri de sponsori:
 
- Un grup principal format din 6 sponsori globali, care sunt asociati la toate nivelurile cu evenimentele FIFA

- Un al doilea grup format din 8 sponsori de evenimente, care sunt asociati cu World Cup si Cupa Confederatiilor

- Un al treilea grup format din 8 sponsori "locali" si "sustinatori nationali", care au radacini in tara-gazda si li se permite sa se promoveze pe piata locala.
 
"Brandurile de top vor sa anunte clar ca sunt numarul UNU", spune Currie. 
 
Adidas a semnat cu FIFA pentru urmatoarele patru Cupe Mondiale, pana in 2030; Visa, Coca-Cola si Hyundai-Kia au semnat pana in 2022. Printre sponsorii de marca se mai numara Nike si Doritos.
 
Alerte pentru sponsori in Brazilia?
 
- Nelinistea din Brazilia, care a marcat anul 2014, va avea efect asupra Cupei Mondiale

- Sony si-a intensificat aparatul de securitate in jurul gazdelor corporate de la Cupa Confederatiilor - 2013

-Coca-Cola monitorizeaza retelele sociale pentru a detecta semnele oricarei "nelinisti", in contextul Cupei Mondiale

- Marketingul va fi mai "bland", daca se inregistreaza tensiuni majore

- Grupul de hackeri Anonymous spune ca pregateste un atac cibernetic asupra site-urilor sponsorilor
 
Furtuna perfecta de bani
 
In ciuda abordarii calme, scopul sponsorilor ramane acelasi: sa ii convinga pe microbisti sa investeasca tot mai multi bani in produsele lor.
 
In timpul evenimentului fotbalistic in 2010, sponsorii au castigat 4,12 miliarde dolari la nivel global.
 
907 milioane dolari au fost generati doar in finala World Cup 2010. Expertul in branduri Anastasia Kourovskaia de la Millward Brown Optimos, este de acord ca social media va juca un rol proeminent in 2014.
 
De exemplu, Adidas ofera o perspectiva asupra meciurilor cu ajutorul contului @Brazuca. 
 
"In prezent, un buget mai mare nu se traduce neaparat intr-un impact mai puternic asupra consumatorilor", avertizeaza Kourovskaia.
 
sursa foto: manager.ro 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement