In 2011, internetul a generat 75 miliarde euro din PIB-ul Germaniei
internetpibgermaniaprodus intern brutexporturiantreprenoriat
Internetul a devenit esential atat pentru cea mai puternica economie din Europa, Germania, cat si pentru restul lumii. In mod traditional, PIB-ul germanilor era influentat de productie si exporturi.
Un nou studiu, realizat in 2011, arata ca internetul a generat 75 miliarde euro la bugetul Germaniei si aceasta valoare ar putea creste pana la 118 miliarde euro, pana in 2016, scrie
Handelsblatt.
Studiul, realizat de Boston Consulting Group, arata ca aceasta contributie a afacerilor din spatiul web la Produsul Intern Brut al Germaniei se va tripla pana in 2016. Faptul se datoreaza cu precadere consumatorilor care comanda bunuri si servicii prin intermediul site-urilor.
Chiar daca stramutarea business-urilor traditionale pe internet va genera o anumita pierdere, "produsele precum aplicatiile si site-urile de muzica genereaza noi afaceri", a subliniat David Dean, expert din cadrul Boston Consulting Group.
In acelasi timp, antreprenorii utilizeaza tot mai des internetul in activitatile lor financiare si comerciale, pentru experiente B2B (business-to-business) si in scopul dezvoltarii de noi produse. Studiul arata ca exportatorii de bunuri si servicii utilizeaza internetul pentru a se organiza mai bine si investesc in extinderea infrastructurii web. De asemenea, statul foloseste internetul pentru a comunica mai eficient cu populatia germana.
Contributia financiara a internetului la PIB-ul G20 pana in 2016 va ajunge la valoarea totala de 4,2 trilioane de dolari, potrivit aceluiasi studiu.