Scaderea cererii globale pentru vapoare inseamna sfarsitul pentru sute de santiere navale chinezesti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Scaderea cererii globale pentru vapoare inseamna sfarsitul pentru sute de santiere navale chinezesti Scaderea cererii globale pentru vapoare inseamna sfarsitul pentru sute de santiere navale chinezesti
de Manager.ro la 03 Mai. 2012
Urmareste-ne pe Google News
vapoaresantiere navalechinanavebeijing

Sudorul Zhang isi aprinde lampa de sudura si se uita spre petrolierul de 8.800 de tone la care lucreaza. Are 50 de ani si stie ca acesta va fi probabil ultimul vas la a carui constructie participa.

Zhang este angajat al companiei constuctoare de nave maritime Qiligang Shipbuilding Co. In statul asiatic sunt peste 1.600 de firme care construiesc nave. Cererea pentru vapoare a scazut dramatic in ultimii ani, din cauza crizei economice, iar sute de santiere se vor inchide, lasand fara loc de munca zeci de mii de muncitori. 
 
"Construirea acestei nave este aproape terminata si nu ne asteptam sa mai avem comenzi in curand", a declarat, pentru agentia Reuters, sudorul Zhang. Acesta spune ca in anii buni muncitorii lucrau si 30 de zile pe luna, dar acum lucreaza doar 10 - 20 de zile. Multi angajati din santierele maritime si-au gasit alte joburi. 


 
Qiligang Shipbuilding este amenintata de faliment. Compania din provincia Zhejiang, candva centrul mondial pentru construirea de nave mici si medii, a renuntat la multi angajati. In zona, circa 80% din firme si-au suspendat productia sau lucreaza la jumatate din capacitate. 
 
"Iarba a crescut in multe din santierele care s-au inchis din lipsa de comenzi", spune Zhang Shouguo, secretarul general al Asociatiei Proprietarilor de Nave. 
 
Ce-i mai greu urmeaza sa vina
 
In santierele navale din tara lucreaza circa 400.000 de oameni. Companiile vor trebuie sa se reprofileze pentru a supravietui: sa construiasca nave pe care sa le ofere in leasing sau sa se ocupe de dezmembrarea celor scoase din uz. 
 
Potrivit estimarilor unor experti, peste 30% din companiile chineze care construiesc nave maritime vor disparea. Tan Zuojun, seful companiei de stat China State Shipbuilding Corporation, crede ca procentul celor care vor falimenta este de 50%. 
 
Noile comenzi pentru vase produse in China au scazut cu 52% in 2011, la 36,22 milioane de tone metrice. 
 
In aceste conditii, piata se va consolida. Guvernul de la Beijing estimeaza ca cei mai mari 10 jucatori din industrie vor controla 70% din piata pana la sfarsitul lui 2015, comparativ cu mai putin de 50% in 2010. 
 

Ultimele NOUTATI

Romania, ingropata in datorii pana-n gat. Cati bani avem de dat
Economie

Romania, ingropata in datorii pana-n gat. Cati bani avem de dat

today07 Mai. 2024
Meserii platite bine, fara facultate: dupa cursuri castigi peste salariul mediu pe economie, 4.500 de lei
Companii

Meserii platite bine, fara facultate: dupa cursuri castigi peste salariul mediu pe economie, 4.500 de lei

today07 Mai. 2024
Sunt tineri, nelinistiti si fara job. Rata somajului in randul tinerilor e alarmanta in Romania
Economie

Sunt tineri, nelinistiti si fara job. Rata somajului in randul tinerilor e alarmanta in Romania

today07 Mai. 2024
Diferenta intre onorariul orar si onorariul fix al avocatului
Life Style

Diferenta intre onorariul orar si onorariul fix al avocatului

today07 Mai. 2024
Parteneriatul solid de peste 14 ani intre Scribsoftware si WinMENTOR - solutii ERP de incredere
Business

Parteneriatul solid de peste 14 ani intre Scribsoftware si WinMENTOR - solutii ERP de incredere

today07 Mai. 2024
Semnal de alarma pentru economia mondiala. Suntem cu-n picior in groapa?
Economie

Semnal de alarma pentru economia mondiala. Suntem cu-n picior in groapa?

today06 Mai. 2024
Tara plina de miliardari in 2024. Unde gasesti cei mai multi bogatasi la un loc
Afla...

Tara plina de miliardari in 2024. Unde gasesti cei mai multi bogatasi la un loc

today06 Mai. 2024
Topul celor mai valoroase companii din UE. Cine ne face mandri in Romania, pe harta afacerilor la nivel inalt
Companii

Topul celor mai valoroase companii din UE. Cine ne face mandri in Romania, pe harta afacerilor la nivel inalt

today06 Mai. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Sunt tineri, nelinistiti si fara job. Rata somajului in randul tinerilor e alarmanta in Romania
Economie

Sunt tineri, nelinistiti si fara job. Rata somajului in randul tinerilor e alarmanta in Romania

today07 Mai. 2024
Diferenta intre onorariul orar si onorariul fix al avocatului
Life Style

Diferenta intre onorariul orar si onorariul fix al avocatului

today07 Mai. 2024
Parteneriatul solid de peste 14 ani intre Scribsoftware si WinMENTOR - solutii ERP de incredere
Business

Parteneriatul solid de peste 14 ani intre Scribsoftware si WinMENTOR - solutii ERP de incredere

today07 Mai. 2024
Semnal de alarma pentru economia mondiala. Suntem cu-n picior in groapa?
Economie

Semnal de alarma pentru economia mondiala. Suntem cu-n picior in groapa?

today06 Mai. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x