Uniunea Europeana a interzis companiile aeriene din Nepal
uniunea europeanabruxellesnepaltransporturivictimeaccidente
Uniunea Europeana a decis saptamana trecuta sa interzica survolarea spatiului sau aerian si folosirea instalatiilor aeroportuare tuturor companilor aviatice din Nepal din motive de securitate. Aceasta hotarare vine ca urmare a incapacitatii administratiilor civile din Nepal de a implementa cele mai simple reguli de securitate ale zborurilor. Numai in ultimii trei ani, companiile aeriene nepaleze au inregistrat trei accidente aviatice soldate cu 95 de victime. "Situatia actuala in materie de securitate din Nepal nu ne lasa sa luam alta hotarare in afara interzicerii zborurilor in Uniunea Europeana", a declarat comisarul pentru transporturi, Siim Kallas.
De altfel, Nepal Airlines nu mai are permisiunea de a zbura in spatiul aerian al Uniunii Europene din anul 1996. Tehnica sa de zbor si de mentenanta nu mai corespunde standardelor occidentale de mai mult timp. De exemplu, in 2007, compania nationala aeriana nepaleza a apelat, conform unui ritual hindus, la sacrificarea a doua capre pentru a rezolva problemele tehnice ale unei aeronave Boeing 757.
Nu numai Nepal se afla pe lista neagra europeana. Nu mai putin de 195 de transportatori aerieni din 21 de tari completeaza aceasta lista pe care se mai afla Afganistan, Angola, Benin, Republica Democratica Congo, Djibouti, Guineea Ecuatoriala, Eritreea, Gabon, Kazakstan, Kirghizstan, Liberia, Mozambic, Filipine, Sierra Leone, Sudan, Swaziland si Zambia.
In cazul Indoneziei, compania nationala Garuda, care a fost interzisa din 2007, poate reveni in Europa cu un zbor pe ruta Londra, in mai 2014. Compania aeriana a intrat in alianta SkyTeam Air France-KLM-Delta, din care face parte si Tarom. In total, 297 de transportatori aerieni fac obiectul interdictiei de a mai zbura in spatiul aerian al UE.
Lista mai cuprinde zece trasportatori aerieni care au anumite restrictii de exploatare, dar pot opera zboruri in Uniunea Europena numai daca indeplinesc conditii extrem de stricte: Air Astana din Kazakstan, Afrijet, Gabon Airlines, Air Koryo din Republica Populara Democrata Coreeana, Airlift International din Ghana, Air Service Comores din Insulele Comore, Iran Air din Iran, TAAG Angolan Airlines din Angola si Air Madagascar.
De la Bruxelles au mai fost lansate avertismente si unele rezerve catre tarile care isi permit abateri de la reglementarile internationale in materie de siguranta a zborurilor. Sunt vizate tari ca: India, Liban, Yemen, Filipine si Rusia.