Vanzarile cu amanuntul au scazut in timpul Olimpiadei
vanzari cu amanuntuljocurile olimpice 2012vanzari onlinebauturi racoritoare chipsuri
Desi comerciantii se asteptau ca vanzarile sa creasca in timpul Jocurilor Olimpice, acestea au scazut cu circa 0,4% in luna august, comparativ cu luna anterioara, potrivit Federatiei Comerciantilor Britanici (BRC).
"Nu exista dovada ca Jocurile Olimpice au sprijinit vanzarile cu amanuntul. Din pacate, cu exceptia lunii aprilie care a fost afectata de Sarbatorile de Paste, in luna august s-a inregistrat cea mai slaba crestere a vanzarilor din acest an", a declarat directorul BRC, Stephen Robertson.
Se pare ca britanicii au fost hipnotizati de Jocuri si au neglijat cumparaturile. "Este clar ca oamenii au fost absorbiti de Jocurile Olimpice si nu au fost interesati sa mearga la cumparaturi, in special pentru articole importate. O dovada este ca vanzarile online au inregistrat cea mai slaba crestere de la debutul publicarii statisticilor, in urma cu patru ani", a declarat Robertson.
Luna august a adus vanzari mai mici cu circa 0,4% pentru magazinele deschise de minimum un an, comparativ cu luna iulie, in care vanzarile au crescut cu 0,1%. Totusi, vanzarile tuturor magazinelor au crescut cu 1,6% in august – o crestere mai mica decat cea din iulie, de 2%.
Bauturile racoritoare, chipsurile si carnaciorii s-au vandut mai mult in perioada Jocurilor, intrucat conditiile meteo au fost favorabile.