Ce drumuri va finanta Guvernul in 2013
drumuriguverninvestitiiautostradafondurirambursabil
Executivul va aloca in cursul acestui an circa 36,9 miliarde de lei pentru investitii, Suma reprezinta circa 5,9 la suta din produsul intern brut al tarii, potrivit proiectului de buget aprobat.
Pentru anul 2013, cheltuielile de investitii reprezinta 16,6 la suta din totalul cheltuielilor bugetare, iar, potrivit proiectului de buget, investitiile sunt facute pe criteriul eficientei. Pana in 2016, ar trebui sa se ajunga la un nivel de 21,8 la suta din totalul cheltuielilor bugetare. Printre principalele proiecte de infrastructura finantate in 2013 se numara:
Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria: 1,008 miliarde de lei. Aceasta cale ferata face parte din Coridorul IV paneuropean si este destinata circulatiei trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h.
In 2013, se prevede reabilitarea sectiunii Coslariu - Sighisoara, finantarea asigurandu-se din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum si lucrari la portiunea de Autostrada Orastie – Sibiu, pentru care au fost alocate fonduri de circa 699 milioane de lei, integral din fonduri externe nerambursabile postaderare.
Pentru proiectul de reabilitare a drumurilor nationale Etapa a VI-a, Guvernul pune la dispozitie circa 546,7 milioane de lei din fonduri rambursabile, in aceasta etapa fiind vizati 1.112 kilometri. Proiectul ELI, Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics, beneficiaza de 519,7 milioane de lei, din fonduri nerambursabile, proiectul vizand constructia celui mai puternic laser din lume, la Magurele.
Pentru Autostrada Cernavoda – Constanta au fost alocati 435,4 milioane de lei, din care 9,84 de milioane de lei provin din fonduri nerambursabile, iar 425,6 milioane de lei provin din fonduri externe rambursabile. In ceea ce priveste Autostrada Lugoj – Deva vor fi disponibile fonduri de 430 de milioane de lei, din surse externe nerambursabile.
In plus, pentru reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera - Curtici – Simeria au fost alocate 413,4 milioane de lei, acordate pentru cei 614 kilometri din sectiunea Frontiera - Curtici - Arad, din fonduri externe nerambursabile.
Guvernul a mai dat circa 369 de milioane de lei pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, suma acordata integral din bugetul de stat, precum si pentru constructia variantei de ocolire a oraselor Deva - Orastie: 324,46 de milioane de lei, integral din bugetul de stat, pentru aducerea acestei variante ocolitoare la standard de autostrada.
De asemenea, au fost acordate fonduri pentru reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria: 255,93 de milioane de lei, pentru sectiunea Coslariu - Simeria, finantarea fiind asigurata din fonduri nerambursabile. Ca si in cazul sectiunii Coslariu - Sighisoara, se prevede circulatia trenurilor cu 160 km/h.
Pentru autostrada Arad - Timisoara si by-pass Arad au fost alocate fonduri de circa 250,7 milioane de lei. Din aceasta suma, aproape 18,72 de milioane de lei sunt asigurati din fonduri externe nerambursabile, iar aproape 231,98 de milioane de lei provin din fonduri externe rambursabile.
In privinta variantei de ocolire a municipiului Constanta, Executivul a directionat circa 246,16 milioane de lei, din care 71,8 milioane de lei din fonduri externe nerambursabile postaderare si 174,36 de milioane de lei din fonduri externe rambursabile.
Pentru Autostrada Brasov - Cluj – Bors, constructorii vor dispune de circa 188 de milioane de lei, integral din bugetul de stat, iar pentru Autostrada Nadlac - Arad: 170 de milioane de lei, integral din fonduri externe nerambursabile.