GfK Temax: Anul trecut, vanzarile de electronice au fost sustinute de promotii
gfk temaxvanzarielectronicepromotiitelevizoarecrestere
Vanzarile de electronice au crescut in 2011 cu 8,6% fata de anul anterior si au atins valoarea de 293 milioane euro, fiind sustinute de promotiile continue de pe piata si de o rata scazuta de penetrare pentru electronice, cu precadere in sectorul televizoarelor plate, releva un raport GfK Temax.
Pentru televizoare, campaniile de promovare au afectat pretul mediu care s-a diminuat cu 8% si au reusit sa atraga consumatorii in magazine si sa deblocheze decizia de cumparare. Potrivit
Agerpres, in anii de criza 2009 si 2010, consumatorii nu au mai cumparat produse de folosinta indelungata.
Si vanzarile de Craciun au reprezentat un punct important de reper. Vanzarile din ultimul trimestru au insumat 110 milioane euro, facand un salt de 10,2%, comparativ cu acelasi trimestru al lui 2010.
In decembrie 2011, preferintele consumatorilor s-au indreptat catre segmentul TV/Audio si segmentul consolelor video. Vanzarile de TV-uri au crescut cu 15% in T4, urmate de sistemele audio cu 7%. Castigatorul sezonier a fost categoria consolelor video cu o crestere de 26%.
2011 reprezinta o premisa pozitiva pentru crestere in 2012, aceasta trebuind sa aduca o crestere in interes, distributie si penetrare pentru noile tehnologii, precum 3D, Smart TV sau Blu-Ray.
Piata de echipamente foto a avut performante cu 17,4% mai bune de la an la an, ajungand la o valoare totala de 46 milioane euro in 2011. Aproape o treime din aceste vanzari au fost realizate in T4 2011, generand vanzari de 13 milioane euro.
De asemenea, in decembrie, trei patrimi din vanzarile de camere foto digitale au fost cu modele pentru incepatori, cu pretul sub 100 euro, potrivit studiului citat de
Agerpres.