Piata de publicitate online din Romania a crescut cu 4% in prima jumatate a anului
piatapublicitate onlineinvestitiistudiuiab romaniafinante
Veniturile din publicitatea online practicata in Romania au crescut cu 4% in prima jumatate a anului fata de perioada similara a lui 2010 si au depasit valoarea de 10 milioane euro, potrivit unui studiu realizat de IAB Romania si PwC Romania.
Finantele, telecomunicatiile si zona auto au continuat sa fie cei mai mari investitori in reclamele online de pe site-urile romanesti, urmati de companiile din alimentatie si bauturi, divertisment si media, comert online si ingrijire personala (cosmetice).
Evolutia de la un semestru la altul a inregistrat insa o scadere de 13%, in privinta valorii reclamelor din spatiul virtual romanesc, informeaza
romania-insider.com. In studiu au fost incluse 1.400 de site-uri de la noi.
Piata de publicitate online din Romania a ajuns in 2010 la valoarea de 20,4 milioane euro, in crestere cu 32% fata de anul anterior, potrivit celei mai recente editii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania.
"Cresterea de 32% a pietei de publicitate online din Romania in 2010 demonstreaza disponibilitatea companiilor de a investi tot mai multi bani in acest sector; valoarea investitiei depaseste 20 milioane euro", a declarat Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.
Cifrele par sa se potriveasca. In luna iunie, directorul Google Romania, Dan Bulucea, declara ca piata de publicitate online din Romania valoreaza circa 20 milioane euro, estimand ca in 2011 va creste cu 35%.
"Piata publicitatii online din Romania valoreaza la ora actuala in jur de 20 milioane euro. Chiar acum cateva luni declaram ca vad potentialul de crestere al pietei online undeva la 35% si imi mentin acest optimist. De fapt, este singurul mediu care creste cu adevarat foarte agresiv, spre deosebire de altele", spunea Bulucea.
Mediul online a inghitit in mare parte zona de print, care se afla intr-o agonie severa. Incasarile din reclama pe "hartie" s-au diminuat de la 82 milioane euro in 2008, la 24 milioane euro in 2011.