Povestea de succes a taxiurilor negre londoneze ia sfarsit
manganese bronzegeelytaxiuri negrelondraadministrare speciala
Producatorul taxiurilor negre din Londra a intrat in administrare speciala, iar circa 300 de locuri de munca britanice sunt pe muchie de cutit.
Manganese Bronze, care a lansat circa 100.000 de taxiuri negre in 1948, sustine ca discutiile sale cu diferitele partide pentru asigurarea fondurile necesare salvarii lui Manganese au fost soldate esecului. Compania care produce taxiurile in China a angajat circa 288 de persoane in Coventry.
Manganese nu a putut ajunge la un acord cu Geely, producatorul chinez care detine 20% din companie, dupa un weekend de negocieri. Participatia acestuia a fost preluata in anul 2006, an in care britanicii se aprovizionau cu piese si componente din China.
Astfel, Geely are exclusivitate in privinta taxiurilor negre in China si alte piete asiatice, iar cele doua companii planuiesc lansarea unui model de taxi sedan.
Mangnese Bronze nu a mai inregistrat profit din anul 2007, iar pierderile din prima jumatate a acestui an ajung la 4 milioane de lire sterline, in timp ce vanzarile sunt de doar 34 milioane de lire sterline. De asemenea, a scazut si cotatia de piata cu 69%.
Povestea de succes a taxiurilor negre a intrat in declin dupa ce au fost permise modelele Mercedes Vito in regim de taxi.