Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Media Fact Book 2014: Industria de media la inceputul erei programatice

Media Fact Book 2014: Industria de media la inceputul erei programatice
de la 27 Mai. 2014
Media Fact Book 2014: Industria de media la inceputul erei programatice Tags: media fact bookanalizapiatamediapublicitatecititoricentral and eastern europe

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, anunta lansarea Media Fact Book 2014, a 18a editie a singurei analize care ofera o radiografie obiectiva a pietei de media din Romania.


“Anul 2014 reprezinta anul schimbarilor de paradigma in industria de media. In mediul digital pasim in era platformelor de programmatic trading, atat clientii, agentiile cat si publisherii fiind extrem de interesati de modalitatea eficienta, in real-time de tranzactionare a spatiului digital, de profilare exacta a consumatorului in mediu on-line - digitalul este mediul din care acest tip de buying se va propaga in viitor si catre alte medii care usor, usor se digitalizeaza, indiferent ca vorbim de televiziune (vedem acest fenomen deja in US) sau OOH. Tehnologia este din ce in ce mai importanta in vietile noastre, adoptia ei in Romania este extrem de rapida – marketingul nu poate si nu trebuie sa ramana in afara acestui fenomen - asadar viitorul s-a intamplat deja!”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media. 

Conform Media Fact Book 2014, piata locala a inregistrat o evolutie stabila in perioada 2012/2013 (305 milioane euro net), pentru anul 2014 fiind estimat ca aceasta va ajunge la o valoare similara. “ Sunt 3 ani de stabilitate binemeritata pentru piata media din Romania - si daca cumulam semnalele pozitive care au venit in primul trimestru al acestui an din sfera consumului si a creditarii populatiei ne putem face deja o prognoza optimista ca in 2015 vom simti mult asteptata crestere a pietei de media locale.” a adaugat  Alexandra Olteanu. 

In 2013 nivelul volumelor de media in piata TV s-a situat in jurul valorii de 193 milioane de Euro net, astfel, OUG 25/2013 nu a afectat nivelul pietei ca volum derulat, efortul de mentinere in parametrii stabili a acesteia fiind preluat de clienti, agentii si statii TV, care au alocat resurse suplimentare de oameni, timp dar si resurse juridice pentru ca procesul sa se desfasoare la aceleasi standarde de calitate. Pentru 2014 estimarea Media Fact Book este ca valoarea volumelor de media din TV se va mentine la acelasi nivel. In ceea ce priveste evolutia celorlalte canale in 2013 radio a stagnat, presa scrisa a scazut cu 10%, iar aceste trenduri se vor mentine si in 2014. Digitalul este singurul mediu in crestere in 2013 (+12%), iar pentru anul in curs, estimarea Media Fact Book este pozitiva, cresterea preconizata fiind de 8%.  

“Incepand cu 2014 se remarca o scaderea a volumelor de display local cu aprox. 10%.  Zona de performance media reprezinta motorul cresterii digitalului – cu rate de crestere in 2013 si 2014 in jurul a 25% (google display, facebook) si mai nou zona de Real Time Bidding – care pleaca de la volume relativ mici – dar inregistreaza cresteri mari anual – peste 60%. Aceste cresteri in zona de performance ne arata inca o data dorinta agentiilor din  Romania de a eficientiza cat mai mult cumpararea audientei. De altfel, Mediabrands Romania a lansat recent platforma Cadreon dedicata clientilor nostri pentru programmatic buying ”, adauga Alexandra Olteanu.    

Anul acesta capitolele dedicate zonei de digital din Media Fact Book au fost realizate alaturi de BPN Romania – agentia demonstrandu-si excelenta in domeniul digital de-a lungul ultimilor ani – si al carei knowledge pe zona online aduce o reala valoare studiului.

Media Fact Book 2014 contine si un capitol dedicat Central and Eastern Europe, care aduce in atentia cititorilor similaritatile si diferentele in piata media pentru 16 tari din aceasta regiune.

Media Fact Book este singurul raport de analiza a pietei romanesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia Initiative din anul 1997. Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat in forma digitala de la adresa: www.mediafactbook.ro,  fiind accesibil de pe orice device.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement