Romania este pe locul 6 in topul celor mai atractive tari europene pentru investitii in urmatorii trei ani
romaniainvestitiiernst & youngafacerigermania
Romania ocupa locul sase in topul celor mai atractive tari europene pentru investitii straine in urmatorii trei ani, potrivit unui sondaj realizat de compania de consultanta si audit Ernst & Young (E&Y) printre 840 de lideri din afaceri. Pe primele trei locuri se situeaza Germania, Polonia si Marea Britanie.
"Romania are avantajul unei rate de crestere a PIB-ului promitatoare in comparatie cu media europeana si al unui capital uman valoros. Vedem tot mai multi investitori atrasi de sectorul energiei regenerabile. Mai multe privatizari sunt planificate in perioada urmatoare, incurajand investitorii din intreaga lume sa priveasca spre tara noastra. Este esential sa stimulam aceasta evolutie pozitiva prin strategii economice adecvate", a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, Ernst & Young Romania.
Studiul "Ernst & Young European Attractiveness Survey" are la baza o metodologie ce cuprinde doua analize: cea a realitatii concrete a numarului de proiecte de investitii straine (FDI) realizate in 2011, pe de o parte, si cea soft, a perceptiei privind atractivitatea tarilor europene pentru FDI, pe de alta parte.
Prima analiza se face cu ajutorul informatiilor din baza de date European Investment Monitor a Ernst & Young si include doar proiectele de investitii straine care au avut ca rezultat active noi si/sau noi locuri de munca in anul 2011. Sunt excluse investitiile de portofoliu si fuziunile si achizitiile, luandu-se in considerare doar investitiile efective in industrii producatoare si servicii, realizate de companiile straine in Europa.
In cea de-a doua analiza, atractivitatea unei locatii privind investitiile straine este definita printr-un mix intre imaginea sa, increderea investitorilor si perceptia privind capacitatea unei tari de a oferi beneficii competitive pentru FDI. Pentru aceasta parte, cercetarea a fost realizata de CSA Institute in perioada februarie si martie 2012, prin interviuri telefonice aplicate unui esantion reprezentativ de 840 de factori de decizie din companii din intreaga lume.