Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Scaderea pietei berii cu 9% pe primele 6 luni ale anului a determinat pierderi de 60 milioane lei pentru bugetul Romaniei

Scaderea pietei berii cu 9% pe primele 6 luni ale anului a determinat pierderi de 60 milioane lei pentru bugetul Romaniei
de la 08 Oct. 2014
Scaderea pietei berii cu 9% pe primele 6 luni ale anului a determinat pierderi de 60 milioane lei pentru bugetul Romaniei Tags: heinekenbereromanialocuri de muncaevaziune fiscala zeroasociatia berarii romaniei

"Pana acum doi ani, evolutia pietei berii a fost corelata cu puterea de cumparare a romanilor, piata reusind la nivelul anului 2012 sa isi restabileasca echilibrul. Din 2013 insa, cand statul a intervenit artificial la nivelul pietei berii prin cresterea accizei in lei cu 16%, continuand in 2014 prin schimbarea cursului de schimb pentru calculul aceleiasi taxe, acest echilibru s-a rupt, piata berii reactionand de atunci printr-o scadere accentuata si continua. In astfel de conditii, orice alt factor conjuctural - cum a fost vremea capricioasa din vara aceasta, isi produce efectele mult mai pronuntat..", a declarat Onno Rombouts, Presedinte Asociatia Berarii Romaniei.


Cu un nivel zero al evaziunii fiscale pe lanțul de producție, sectorul berii contribuie în prezent cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piața băuturilor alcoolice, aproape jumătate din prețul unei beri fiind reprezentat de taxe. Cu investiții ce au atins până acum 1,25 miliarde Euro, sectorul berii asigură direct și indirect un număr de 76.700 de locuri de muncă pentru români. În 2014, veniturile la bugetul statului din TVA și acciză plătite de sectorul berii s-au ridicat la peste 900 milioane lei.

“Pentru al doilea an consecutiv, băutura preferată a românilor se confruntă cu o scădere a volumelor de vânzări. Dacă până acum vorbeam despre rolul de stimul pe care piața berii îl are pentru economia României atunci când aceasta se află pe un trend ascendent, în ultimii doi ani am aflat și care sunt efectele imediate ale unui trend descendent al pieței: în special o scădere importantă a încasărilor la bugetul de stat, corespunzătoare diminuării volumelor de vânzări. Astfel, pentru a menține un nivel ridicat al veniturilor bugetare provenite din taxele plătite de sectorul berii, Berarii României solicită revenirea la un nivel minim de acciză, calculat la un curs de schimb actual”, a completat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.

Cu o istorie de peste un deceniu, Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară.

În cei zece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.   

Membrii săi actuali sunt cei mai importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN Romania, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei cinci producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și  ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.

Cele cinci companii membre ale Asociației asigură peste 4.000 de locuri de muncă în cadrul celor unsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan¬telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 4.000 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste 2 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement