Uleiul de la McDonald's, combustibil pentru avioane
uleimcdonaldsavioaneecotransportfast food
Chiar daca are un pret de aproape sase ori mai mare decat kerosenul, unele companii aeriene din Statele Unite ale Americii folosesc la propulsia motoarelor de avion uleiul folosit la prajit in restaurantele McDonald's.
Zborul 1403 al United Continental de la Houston la Chicago a decolat acum cateva saptamani cu ajutorul unui carburant din alge. Zborul test, botezat "Eco skies test flight", s-a facut cu un motor care avea 60% carburant traditional si 40% carburant pe baza de alge, produs de o firma californiana.
La operatorul Alaska Airlines, uleiul recuperat de la restaurantele Mc Donald's este folosit in cursele pe distante medii, de la Seattle la Washington sau la Portland. Sunt distante pe care avionul intra in competitie cu masina. Emisiile de gaz cu efect de sera ale avioanelor urmeaza sa se reduca cu 10% pe aceste trasee, potrivit companiei aeriene.
Singurul inconvenient este pretul biocarburantului, care costa de sase ori mai mult decat kerosenul. Insa cantitatea de ulei care se poate folosi lasa sa se intrevada posibilitatea unui pret mai mic.Un purtator de cuvant al Alaska Airlines spune in schimb ca "nu putem produce in Statele Unite cantitati suficiente, chiar daca ne plac restaurantele fast-food".
Dynamic Fuels a fost creata de firma Tyson Foods Inc, lider mondial in productia de carne de vita, porc si pasare, si Syntroleum Corporation, specializata in productia de biocarburanti. Uzina Dynamic Fuels are o capacitate de productie anuala de 284 milioane de litri.
Armata americana urmeaza sa foloseasca la 40 din avioanele sale un amestec pe baza de biocarburanti pana in 2013.