Intalnirea de afaceri: 21 de sfaturi care tin de bun simt

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intalnirea de afaceri: 21 de sfaturi care tin de bun simt Intalnirea de afaceri: 21 de sfaturi care tin de bun simt
de Manager.ro la 12 Oct. 2012
Urmareste-ne pe Google News
intalnireafaceribun simtreguliinternettelefon

Geoffrey Jones, omul care se ocupa de sectiunea Sales Source a site-ului Inc.com, le ofera antreprenorilor un set de reguli utile in cadrul unei intalniri de afaceri. Urmand aceste sfaturi, veti reusi sa ii castigati pe clienti de partea dumneavoastra.

In timp ce multe afaceri sunt administrate in prezent prin intermediul internetului si telefonului, clientii vor sa va cunoasca personal, pentru a se asigura ca sunteti acel gen de persoana cu care pot sa aiba de a face.

Exista multe reguli legate de intalnirile de afaceri, dar urmatoarele tin oarecum si de bun-simt.

1. Trebuie sa aveti un scop precis.


In calitate de antreprenor, trebuie sa aveti un scop precis, nu unul idilic, de tipul "imi doresc sa construiesc o relatie mai buna cu clientii mei". Ce inseamna asta? E cumva o fraza dintr-un film cu Ashton Kutcher?

2. Trebuie sa aveti o agenda (scrisa!)

Inarmati-va cu o agenda, in care sa notati cinci puncte sau intrebari pe care doriti sa le dezbateti. O agenda ii pozitioneaza pe clienti intr-un orizont de timp, in care trebuie sa se incadreze.

3. Nu va dati mare!

Unii directorasi se urca in avioane private, pentru a veni la intalnirea cu un amarat de client. De ce se incapataneaza acestia sa para altceva decat sunt?

4. Aveti grija la aspectul fizic.

Asigurati-va ca purtati cele mai bune haine din casa. Nu va imbracati ca la o partida de pescuit.

5. Orice ar fi, nu intarziati!

Cred ca nu mai trebuie sa mentionam ce fel de imagine vor avea clientii despre dumneavoastra, dupa ce veti intarzia 15 minute la intalnirea de afaceri. Ar fi bine sa veniti cu 15 minute inainte.

6. Nu va indepartati de subiectele serioase ale intalnirii.

Chiar daca va puteti permite o discutie relaxata, nu trebuie sa ajungeti intr-o situatie jenanta, in care clientul readuce discutia in zona... business.

7. Nu fiti prea prietenos.

In loc sa va prefaceti ca v-ati intalnit cu un vechi prieten, fiti sincer si abordati-l pe client cu un sentiment de curiozitate, nu de ospitalitate.

8. Nu trancaniti prea mult.

In faza initiala a unui business, trebuie sa adunati informatii. Cum v-ati putea concentra in acest sens, daca dumneavoastra vorbiti mai mult decat interlocutorul?

9. Nu ascultati prea mult.

Daca nu adaugati un element picant si interesant la discutie, atunci respectivul client va crede ca va ganditi la "cai verzi pe pereti".

10.  Nu va certati cu clientul.

In situatia in care clientul nu este de acord cu dumneavoastra vizavi de o chestiune sensibila, cearta nu intra in discutie. Intrebati-l doar de ce are acea opinie. Apoi ascultati-l.

11. Nu discutati subiecte politice.

Daca respectivul client doreste sa abordeze subiecte legate de viata politica, intrebati-l daca au vreo legatura cu afacerea dumnealui. Puteti vorbi cu alta ocazie despre Ponta si Basescu.

12. Nu discutati subiecte religioase.

Daca respectivul client incepe sa-si spune "rugaciunea", sugerati-i ca "puteti aborda altadata acel subiect".

13. Nu lansati o oferta

Bineinteles ca doriti sa vindeti, dar un pitch prea timpuriu va va asigura un drum pana la usa. Tur, nu si retur. Inainte de a face o oferta concreta sau de a accepta orice "pariu", cantariti-va bine clientul.

14. Trebuie sa stiti despre ce vorbiti.

Clientii nu vor sa fie martori ai nesigurantei dumneavoastra. Asigurati-va ca sunteti in tema 100% cu produsul sau serviciul respectiv. Inainte de intalnire...

15. Tineti minte numele clientilor.

Ce poate fi mai jenant si ridicol decat sa uitati numele persoanelor cu care vorbiti? Scrieti numele lor in agenda.

16. Nu adresati intrebari personale.

Un vanzator l-a intrebat odata pe clientul sau, uitandu-se la o fotografie: "Aceasta este mama dumneavoastra?". In acel tablou aparea insa sotia clientului... care nu a fost impresionat de intrebarea primita.

17. Nu flirtati cu nimeni

Orice "petarda neprofesionala" pe care o lansati in aerul salii de conferinte va va garanta aceeasi iesire pe usa.

18. Nu fiti obraznic.

V-ati uitat urat la o persoana, in timp ce urcati cu liftul, spre sala de conferinte? V-ati intalnit cu aceeasi persoana la masa tratativelor?

19. Telefonul mobil trebuie sa fie inchis (sau setat pe modul Vibratii/Silentios)

Ce poate fi mai important decat negocierea cu un client? Inchideti-va telefonul, atunci cand "discutati afaceri".

20. Nu stati mai mult decat trebuie.

Clientul dumneavoastra mai are si alte lucruri de facut, in ziua respectiva. Nu-l retineti din activitatea sa.

21. Promisiuni? Care promisiuni?

Notati-va toate angajamentele si promisiunile pe care vi le-ati asumat in timpul intalnirii cu clientii; a doua zi, vor inrosi firul telefonului.

Ultimele NOUTATI

Lista de preturi la Hidroelectrica, dupa 1 iulie 2025 - unele facturi cresc cu 64 la suta, dupa liberalizarea pietei de energie
Companii

Lista de preturi la Hidroelectrica, dupa 1 iulie 2025 - unele facturi cresc cu 64 la suta, dupa liberalizarea pietei de energie

today05 Iun. 2025
Piata imobiliara isi continua declinul. In cifrele reale, se fac tot mai putine tranzactii - expertii subliniaza ca 2025 nu este un an bun pentru investiii imobiliare
Imobiliare

Piata imobiliara isi continua declinul. In cifrele reale, se fac tot mai putine tranzactii - expertii subliniaza ca 2025 nu este un an bun pentru investiii imobiliare

today05 Iun. 2025
UE isi ia revansa digitala: Europa taxeaza gigantii tech americani pentru a-si recastiga controlul
Companii

UE isi ia revansa digitala: Europa taxeaza gigantii tech americani pentru a-si recastiga controlul

today05 Iun. 2025
Firmele de consultanta din Romania, in plin avant: cererea crestere, afacerile infloresc. CEO: Cand vine vorba de decizii importante, vedem ca oamenii cauta ajutor
Companii

Firmele de consultanta din Romania, in plin avant: cererea crestere, afacerile infloresc. CEO: Cand vine vorba de decizii importante, vedem ca oamenii cauta ajutor

today05 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Niciun angajator nu ii poate  interzice unui salariat sa lucreze si in alta parte!
Companii

Ghidul angajatorului. Niciun angajator nu ii poate interzice unui salariat sa lucreze si in alta parte!

today05 Iun. 2025
Seful Casei Nationale de Sanatate propune extinderea bazei de contributie. Vizati sunt coasiguratii, dar si pensionarii cu pensii peste 3.000-4.000 lei
Economie

Seful Casei Nationale de Sanatate propune extinderea bazei de contributie. Vizati sunt coasiguratii, dar si pensionarii cu pensii peste 3.000-4.000 lei

today05 Iun. 2025
Transport marfa si relocari rapide in Cluj: Ce trebuie sa stii inainte sa alegi o firma de mutari
Companii

Transport marfa si relocari rapide in Cluj: Ce trebuie sa stii inainte sa alegi o firma de mutari

today05 Iun. 2025
Ucraina zdruncina serios increderea  rusilor in forta Armatei Rosii
Analize

Ucraina zdruncina serios increderea rusilor in forta Armatei Rosii

today05 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x