De ce ochelarii de soare costa mai mult decat un iPad
ochelari de soareray ban modelrameipadluxottica
Nu este iesit din comun pentru anumite categorii de persoane sa plateasca 400 de dolari pentru o pereche de ochelari de soare de lux. Insa acum a fost descoprit si motivul pentru care sunt dispusi sa faca acest lucru.
Luxottica este "o societate italiana mare, dar putin cunoscuta publicului larg" care detine monopolul asupra productiei de ochelari de soare din lume. Motivul? Se ocupa de ramele si ochelarii propriu-zisi pentru aproape fiecare designer. De la Prada, Chanel la Ralph Lauren sau Versace.
De exemplu, jumatate de miliard de oameni detin o pereche de ochelari produsa de Luxottica. De aici si monopolul asupra pietei.
Presedintele executiv al companiei, Andrea Guerra, sustine ca Luxottica detine si brandul Ray Ban. Compania a reusit sa retuseze modelul de 29 de dolari facandu-l unul dintre cele mai comune. La fel se intampla si in cazul Oakley sau Oliver Peoples.
In plus, pentru a face ochelari, Luxottica detine aproape fiecare piata de desfacere importanta in vanzarile cu amanuntul a ochelarilor, inclusiv LensCrafters sau Pearl Vision, Target Optical, Sears Optical.
Ceea ce a inceput ca un mic magazin s-a transformat intr-o companie de 65 milioane de rame de ochelari care au adus opt miliarde de dolari. Brett Arends a declarat ca este "o companie domina piata. Aspectul este o iluzie optica".
"Oakley a fost un mare competitor. Apoi au avut o lupta cu Luxottica, o disputa cu privire la pret". Astfel, actiunle Oakley s-au prabusit, iar Luxottica a cumparat aceasta companie in anul 2007. Guerra sustine ca "Oakley a incercat sa concureze, a pierdut, astfel ca Luxottica le-a cumparat".
Insa exista o "multime de lucruri" pe care compania nu le detine, de la Walmart, Warby Parker sau Cosco, principalii competitori, potrivit lui Guerra.
"Daca produci ochelari, vrei sa fie in magazinele lor. Daca ai un magazin, vrei sa le vinzi ochelarii. Asadar, Luxottica poate jongla cu preturile in functie de preferinte, iar oamenii vor trebui sa il urmeze". Lipsa concurentei poate aduce preturi de 200 de dolari, chiar si mai mult, in ciuda costurilor de productie care pot fi 30 de dolari. Guerra are si o explicatie: "totul se invarte in functie de cat sunt oamenii dispusi sa plateasca".