Urmatoarea generatie de cargoboturi va folosi vele pentru a reduce cu 30% consumul de carburant
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Urmatoarea generatie de cargoboturi va folosi vele pentru a reduce cu 30% consumul de carburant
In lume sunt circa 45.000 de nave maritime de transport. Acestea au un consum urias de carburant si polueaza cat cateva milioane de automobile la un loc. Pentru a reduce impactul transportului maritim asupra mediului, cercetatorii de la Universitatea din Tokyo, impreuna cu un grup de colaboratori, au conceput o nava care foloseste vele uriase (de 20 de metri lungime), retractabile, pentru a reduce consumul de combustibil cu circa 30%.
"Folosind tehnologia de astazi, putem construi vele mari care pot fi controlate automat", a declarat profesorul Kiyoshi Uzawa.
Fiecare din cele cinci vele care vor fi instalate pe un cargobot costa - impreuna cu toate sistemele conexe - 2,5 milioane de dolari. Velele pot fi pozitionate independent una de alta pentru a oferi mai multa forta de inaintare. Pe vreme rea, "panzele" se strang rapid.
Wind Challenger Project (WCP) este aproape de finalizare, iar Uzawa spune ca in cativa ani tehnologia va incepe sa fie implementata pe nave. Primele teste vor avea loc in 2016.
Un operator de cargobot va recupera banii dati pe vele intr-o perioada cuprinsa intre cinci si 10 ani, in functie de marfa transportata.
WCP va fi folosit initial pe tancuri petroliere si nave care transporta cereale. Pe cargoboturile care transporta containere nu va putea fi, intr-o prima faza, implementata tehnologia deoarece incarcatura de pe puntea externa are o inaltime mare si impiedica vantul sa ajunga la vele.