De la Black Friday-ul laudat sa nu te astepti intotdeauna sa vinzi cu sacul
black fridayvinerea neagramegareduceisuperreducerisales
Dupa ce am adoptat Valentine's Day si Halloween, precum Angelina si Brad copiii, tot asa, repede-repede, in numai doi ani, ne-am trecut in acte ca parinti ai sarbatorii cumparaturilor numita Black Friday, pe romaneste vinerea neagra.
In vremuri de restriste economica, vanzatorii spera sa gaseasca in vinerea minune, debuseul pentru stocurile lor, iar cumparatorii debuseul pentru poftele lor, tinute in frau de scaderea veniturilor sau de obligatiile catre banci.
La prima vedere, toate bune si frumoase. Vanzatorii au super, hiper, megaoferte, reduceri de pana la 80%, reduceri de-ti iau ochii si banii mai repede decat proceseaza un i9 comenzile utilizatorului.
Numai ca, ceea ce a pornit, anul trecut, ca o solutie excelenta pentru comerciantii de electronice si electrocasnice, a inspirat si alte domenii, inciudate pe cifrele de vanzari realizate anul trecut de catre prima categorie.
Astfel, pe masura ce ziua de 23 noiembrie se apropie, spiritul (de parca aici ar fi vorba de asa ceva) Black Friday se insinueaza in cele mai diferite domenii.
Asa se face ca au anuntat reduceri masive si magazinele de mobila, si cele de haine, si agentiile de turism, si restaurantele. Daca numele sarbatorii cumparaturilor nu ar avea o cu totul alta rezonanta, probabil ca ar anunta si bursa reduceri de Black Friday. Nu este de mirare ca, pana la urma, sa participe si prestatorii de servicii medicale si chiar cei care promit lina trecere la cele vesnice...
Ce mai incoace si-n colo, editia din acest an a Black Friday se anunta un imens succes.
Numai ca toate aceste reduceri, intinse pe durata unei singure zile, vaneaza cam aceeasi cumparatori, cu o cantitate limitata de bani si cu una si mai limitata de timp.
O cercetare de piata arata ca 4,1 de milioane de romani - adica atat cat este totalul de persoane angajate! – au auzit de Black Friday. Dintre acestia, 2,43 de milioane, adica aproape 60%, sunt interesati sa faca achizitii.
Aproape 30% dintre repondenti au spus ca vor sa cumpere de la un magazin anume, de la un singur magazin anume.
Chiar si fara aceasta intentie, cu sau fara acest sondaj, era cumva logic ca succesul unui comerciant ar putea deveni esecul altuia.
Care este probabilitatea ca o persoana care si-a cumparat un smartphone sau ultimul model de televizor inteligent sa isi permita, in ciuda reducerilor, si un dormitor, si haine noi, si o cina, si o vacanta in strainatate?