Omenirea, tot mai polarizata intre cei FOARTE BOGATI si EXTREM de SARACI: in timp ce unii n-au bani de facturi, altii dau sute de mii de euro pe o poseta
bogatisaraciesaracie
Traim perioade extrem de dificile din perspectiva financiara, pentru cei mai multi dintre pamanteni. Asigurarea traiului de zi cu zi, a hranei si facturilor a ajuns o adevarata provocare in aceste zile marcate de scumpiri accelerate. Cu toate acestea, exista si o categorie de oameni pentru care banii continua sa nu fie o problema, nici cand omenirea aluneca in saracie, in mare parte.
Un semnal puternic al polarizarii dintre cei extrem de bogati si extrem de saraci vine din partea rezultatelor financiare ale
brandurilor globale de lux. Companii precum Hermes, ale carei accesorii de lux costa chiar si cateva sute de mii de euro, inregistreaza vanzari impresionante, semn ca unii oameni fac astel de achizitii chiar si in aceste vremuri tulburi.
Moncler, LVMH, Hermes, L’Oréal, Kering sau Prada sunt cateva dintre brandurile de lux ale caror vanzari si profituri "duduie" in aceasta perioada. Prada, de exemplu, inregistreaza vanzari cu 89% mai mari in Europa, in timp ce Moncler se poate mandri cu o crestere cu 42%. In medie, vanzarile si profiturile companiilor de lux au crescut, in paralel, cu cate doua cifre, estimarile vizand evolutii cu 20 sau chiar 30%.
"In Europa, avem in prezent o majorare de patru ori a vanzarilor catre americani, comparativ cu anul trecut, si suntem peste situatia din 2019", a confirmat Jean-Marc Duplaix, director financiar la Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga). Hermes are in Franta vanzari mai mari cu 41%, ceea ce reprezinta un nivel record, dupa cum anunta un inalt reprezentant al brandului de lux. LVMH, de altfel, ce inglobeaza si renumitele Louis Vuitton sau Dior nu se lauda doar cu vanzari si profituri mai mari, ci spune ca acestea au fost obtinute chiar daca "majoritatea marcilor au majorat preturile…de la 3% pana la 7%".
Arnaud Cadart, analist la Flornoy, spune ca "exista cerere" pe piata, iar acest lucru se explica prin faptul ca oamenii care sunt clienti ai acestor companii nu prea sunt afectati de inflatie. Sunt persoane foarte potente financiar, carora scumpirile din prezent nu le schimba stilul de viata, asa cum se intampla, de exemplu, in cazul oamenilor de rand, care traiau deja la limita, inainte de cresterile de preturi din ultima vreme.
Practic, vorbim despre persoane "mai avute, care sunt mai putin sensibile la inflatie, la riscul de recesiune si la temerile legate de incetinirea pietei muncii", spune expertul.