Romanii se razgandesc in privinta marcilor dorite, dupa ce se informeaza pe internet
marciinternetstudiugfkdeciziecumparare
Potrivit unui studiu GfK, "Internetul si decizia de cumparare", 84% dintre internautii romani de la oras au luat in considerare pentru cumparare alte branduri, decat cele pe care le aveau initial in vedere, dupa ce s-au informat pe internet.
Studiul citat de
Mediafax arata ca 57% dintre acestia au si cumparat alte marci decat cele la care se gandisera initial, dupa ce au cautat informatii online. Fenomenul este mai accentuat in randul barbatilor (62%), a persoanelor intre 25 - 34 de ani (63%), cu studii superioare (65%) si a celor din Capitala (70%).
"Odata cu adoptarea larga a Internetului in Romania, consumatorului i se deschid mai multe oportunitati de informare. In loc ca optiunile sale sa se ingusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisa a produsului, asa cum se intampla in modelul clasic de luare a deciziei de cumparare, in cazul mediului online, datorita varietatii de informatii disponibile, optiunile se largesc. Acest fapt ajuta consumatorul sa ia cea mai buna decizie, dar, in acelasi timp, reprezinta o provocare pentru companii sa includa intr-un mod inteligent si eficient internetul in mixul de comunicare", a declarat Traian Nastase, online project manager la GfK Romania.
Mediul online a devenit prima sau a doua sursa de informare pentru produsele achizitionate in fiecare din industriile analizate de GfK: financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto.
Analiza a fost efectuata prin chestionarea a 700 de subiecti si este reprezentativ pentru utilizatorul de internet din mediul urban din Romania cu varsta intre 18 si 54 de ani, mentioneaza
Mediafax.