Secretul lui Bachus: Unii bautori de vinuri arunca banii pe posirci ieftine
secretvinuribanistudiuclienticalitatelire sterlineieftinscumpexperimentmerlotpinot
Potrivit unui studiu, cei mai multi bautori de vinuri nu pot face diferenta dintre o posirca ieftina si un vin care costa de sase ori mai mult.
Cei mai multi clienti platesc mai degraba eticheta, decat calitatea. Senzatia de a bea un vin bun nu se compara cu nimic, mai ales daca este de brand nobil. Dar o fi?
578 de oameni obisnuiti au luat parte la o degustare "oarba", in timpul Festivalul Stiintei, desfasurat in Edinburgh. Au baut o gama variata de vinuri, de la licori rosii si albe de maxim 5 lire sterline, pana la vinuri vechi de 10-15 lire sau chiar 30.
Participantii au fost rugati apoi sa spuna care vin li s-a parut mai ieftin, respectiv mai scump. Profesorul psiholog Richard Wiseman, de la Universitatea din Hertfordshire, care a condus acest experiment bahic, explica: "Rezultatele sunt foarte interesante. Oamenii n-au reusit sa deosebeasca vinurile scumpe de cele ieftine, si in aceste vremuri de restriste financiara, mesajul este unul singur-vinurile ieftine au avut exact acelasi gust ca si cele scumpe, pentru participanti."
Studiul a inclus vinuri ieftine si scumpe ale marcilor Sauvignon Blanc, Pinot Grigio, Chardonnay, Merlot, Rioja, Shiraz si Claret. De asemenea, au fost adaugate doua vinuri Champagne, de 18 lire sterline, respectiv 30 lire sterline, transmite The Telegraph.