87% dintre americani vor utiliza dispozitive mobile la cumparaturile de Sarbatori. Ce dificultati intampina romanii la astfel de achizitii?
sapsondajsybase 365liderserviciiconsumatori
Potrivit unui sondaj realizat de catre Sybase 365, divizia de mobilitate a SAP AG si lider global in servicii de interconectare si solutii pentru comert mobil, in parteneriat cu Asociatia de Mobile Marketing (MMA), cea mai mare organizatie la nivel global pentru comertul in industria mobila, dispozitivele specifice joaca un rol mai important decat oricand in influentarea deciziilor consumatorilor pentru cumparaturi la punctul de vanzare, precum si in fiecare etapa a procesului de achizitie.
Sondajul realizat pe un esantion de 1.000 de persoane la nivel national in Statele Unite releva faptul ca dispozitivele mobile influenteaza comportamentul consumatorilor mai mult decat in urma cu un an. Potrivit studiului, o majoritate vasta (87%) dintre respondenti au admis ca vor utiliza dispozitivele mobile pentru a schimba modul in care realizeaza cumparaturile cu ocazia Sarbatorilor de Iarna.
Consumatorii intentioneaza sa utilizeze dispozitivele mobile pentru compararea preturilor, cautarea ofertelor promotionale sau a cupoanelor de reduceri, pentru parcurgerea recenziilor de produs, dar mai ales, pentru evitarea cozilor din magazinele de retail.
In plus, 50% dintre acestia intentioneaza sa realizeze cumparaturi direct de pe dispozitivele mobile, fie prin intermediul portalurilor web specifice, cu ajutorul aplicatiilor dedicate, fie la punctul de vanzare sau prin SMS.
Intr-un sondaj similar realizat de Sybase 365 si MMA, in urma cu un an, doar 62% dintre respondenti au declarat ca vor utiliza dispozitivele mobile pentru a face cumparaturi in perioada Sarbatorilor de Iarna, fapt ce atesta ca utilizatorii sunt mult mai dispusi sa foloseasca dispozitivele mobile pentru realizarea unei tranzactii in acest an.
„Rezultatele sondajului indica in mod clar cresterea semnificativa a adoptiei solutiilor mobile pentru comert”, a declarat John Sims, presedintele Sybase 365, divizie a SAP. „Pe masura ce se fac progrese, industria de profil trebuie sa faca un efort colectiv pentru o mai buna educare si informare a consumatorilor despre problemele presante legate de platile mobile, despre tehnologia disponibila, problemele de securitate, precum si despre beneficiile pentru utilizarea unor asemenea solutii. Acest efort va asigura ca utilizatorii sunt suficient de acomodati cu tehnologia, pentru a folosi solutiile din industrie in viata de zi cu zi”.
Utilizarea dispozitivelor mobile ii mai ajuta pe consumatori sa ia decizii mai bine informati cu privire la produsele sau serviciile pe care le achizitioneaza pe toata durata anului. Acestia pot utiliza terminalele mobile pentru a obtine informatii despre produse direct la punct de vanzare sau pentru compararea preturilor intre diferiti retaileri.
Ce dificultati intampina romanii la achizitiile prin dispozitivele mobile?
Cele mai des intalnite probleme pe plan local pentru realizarea de cumparaturi direct de pe dispozitivele mobile este neadaptarea platformelor comerciantilor la navigarea de pe terminalele specifice, precum si lipsa unor modalitati de plata compatibile.
„Utilizarea dispozitivelor mobile pentru realizarea de cumparaturi sau pentru informarea cu privire la diferite produse in randul consumatorilor romani este pentru moment la un stadiu incipient, comparativ cu gradul de utilizare la nivel european, Romania fiind pe ultimele locuri la acest obicei de consum. Chiar daca exista consumatori care manifesta un interes ridicat pentru acest gen de cumparaturi, acestia se confrunta cu deficiente din partea comerciantilor, care fie nu au platformele online adaptate traficului de pe dispozitivele mobile, fie nu pun la dispozitie modalitati de plata specifice”, a declarat Vlad Stanescu, SAP Mobility Solutions.
Potrivit celor mai recente statistici referitoare la utilizarea dispozitivelor mobile pe plan local, aproximativ 17% dintre posesorii de telefoane mobile detin un smartphone si doar 5% dintre posesorii de carduri realizeaza o plata online prin intermediul terminalelor specifice. Un grad de utilizare ceva mai ridicat inregistreaza insa platile prin SMS, care se ridica la un volum de putin peste 2 milioane de plati.