Studiu Credit Suisse: De ce ar trebui sa faca parte femeile din consiliile companiilor
studiucredit suissefemeiconsiliucompaniifirme
Un nou studiu sugereaza ca acele companii care se confrunta cu efectele crizei economice ar trebui sa inroleze mai multe femei in consiliile de administratie.
Marile companii cu cel putin o femeie in board se descurca mai bine decat cele dominate in procent de 100% de barbati, arata un studiu al Credit Suisse.
Credit Suisse a analizat peste 2.500 de companii si a descoperit ca acele companii cu mai mult de o femeie in consiliile lor le-au depasit ca performanta (+25% din 2005 pana acum) pe cele in care domina barbatii.
"Introducerea unor femei in grupul barbatilor ii determina pe acestia din urma sa se comporte mai responsabil. Companiile care dau o sansa femeilor in consiliu sunt mai apropiate de consumatori si stiu mai bine ce se intampla cu produsele lor pe piata", a declarat Michael O'Sullivan, analist in cadrul Credit Suisse Private Bank, pentru
CNBC.
"Ne-am obisnuit ca guvernele sa le dicteze companiilor numarul de femei care pot fi incadrate in board. Dezbaterea s-a mutat insa asupra performantelor si modului de adoptare a unor decizii in interiorul companiilor."
Companiile care au cel putin o femeie in consiliul de conducere au inregistrat o crestere in ultimii sase ani, in procent de 14%, fata de 10% - cresterea obtinuta de companiile care nu au reprezentare feminina in boarduri.
"O buna parte din aceasta performanta provine din perioada post-criza: implicarea femeilor in consiliul de conducere determina o mai mare atentie a barbatilor, asupra lucrurilor care se petrec in companie", a precizat O'Sullivan.
Categoric, un asemenea mix de genuri in consiliile administrative permit o mai buna imbinare a calitatilor si aptitudinilor. In cazul acestor companii, guvernanta corporativa este imbunatatita si reticenta fata de riscuri este mai mare, fata de boardurile controlate 100% de barbati, arata analiza Credit Suisse.
Potrivit cercetarii, oamenii, inclusiv investitorii, mai cred ca firmele in care lucreaza si femei desfasoara afaceri mai profitabile si angajatii muncesc mai mult, cand exista diversitate la locul de munca.
Sursa foto: Flickr, Tica Productions IMAGES