iPlan la un an de la debut. Peste 600 de manageri antrenati pentru performanta in planificarea strategica
iplandebutmanagericompaniiprezentviitor
Un punct nevralgic in gandirea manageriala, planificarea strategica se dovedeste a fi o solutie pentru multe dintre dificultatile intampinate de companiile romanesti in acest moment. Necesitatea unei proiectari pe termen lung a planului de business devine o prioritate absoluta, considerand jocul fragil al actorilor implicati in incercarea restabilirii unui echilibru intre input si output si intre caracterul presant al prezentului si instabilitatea viitorului.
Implementarea programului iPlan "Planificare Strategica – Competente si competitivitate pentru Manageri" a inceput in octombrie 2011. Din acel moment, 800 de manageri au fost selectati pentru a participa la seminarul MarkStrat din cadrul proiectului. MarkStrat este o simulare online conceputa pentru predarea conceptelor de marketing strategic. Calificat drept cel mai bun instrument de training din lume, acesta este foarte eficient pentru invatarea de concepte strategice, cum ar fi strategia de portofoliu de branduri, segmentare si strategii de pozitionare.
Procesul de selectie a constat in parcurgerea unui screening ce utilizeaza Strategic Driver, un instrument de diagnoza a competentelor de planificare strategica raportate la jobul sau activitatea curenta desfasurata in momentul completarii.
Dintre cei 800 de manageri selectati, peste 600 au parcurs déjŕ seminarul de 3 zile. Ei au impartasit echipei de implementare a proiectului cateva impresii cu privire la experienta iPlan, reafirmand astfel ideea ca proiectul aduce o perspectiva mai mult decat binevenita in peisajul de business din Romania.
"Pentru mine seminarul MarkStrat si diagnoza Strategic Driver au fost ca un pahar cu apa rece. Am redescoperit echipa si emotiile competitiei directe, am reanimat valori pe care deseori rutina le prafuieste", declara Cristian Calin, Corporate PR Manager Agricola SA, Bacau la finalizarea seminarului.
Andreea Nemens, Group Account Director al GMP Advertising, jucator de top pe piata de advertising din Romania sublinia: "Seminarul iPlan a fost unul din cele mai valoroase traininguri la care am participat vreodata. iPlan iti ofera ocazia sa aplici intr-o simulare de business toate notiunile cu care de obicei jonglezi intr-un plan de business sau marketing. Si toate asta cu adrenalina, sub presiunea timpului, dar si cu multa distractie."
"Seminarul iPlan a fost pentru mine o ocazie buna de a practica <<virtual>> experienta acumulata si inca o data mi s-a confirmat faptul ca un leader, fara o echipa in care fiecare membru isi are bine definita functia, nu isi poate poate atinge singur obiectivele", a comentat Diana Vasiliu, Country Manager al Alix Avien Cosmetics S.R.L. Romania.
Proiectul si-a propus sa supuna analizei Strategic Driver un numar de 3.300 de manageri, iar pana in acest moment, 2,400 de inscrisi au primit o analiza completa si detaliata a profilului lor de manager, din punctul de vedere al abordarii strategice. In ceea ce priveste seminarul, dintre cele 1.000 de locuri disponibile la inceputul proiectului, au fost ocupate 800.
Programul continua in 2012 si in prima parte a lui 2013, iar pana la finalul sau vor mai fi organizate inca 15 seminarii, astfel incat managerii se mai pot inca inscrie accesand
www.i-plan.ro pentru pre-selectie pana la sfarsitul anului, urmand ca aceia dintre ei care acorda o importanta deosebita planificarii strategice sa participe la seminarul de trei zile.