Bine ati venit intr-o zi din viata lui
Pernille Aalund (foto), CEO-ul de Inovatii al unei din cele mai mari case de continut media din Scandinavia, Aller Media A/S.
Pernille trebuie sa genereze anual 250 de idei noi, din care 50 vor fi puse in practica, pentru a face bani.
Suna ambitios. Este ambitios.
"O companie trebuie sa renunte la stilul ei traditional, pentru a fi deschisa in fata departamentului de inovatii. Trebuie sa poata lucra oriunde, nu doar la birou", spune Pernille Aalund.
Aalund este cea mai potrivita persoana pentru jobul amintit. Nu este un simplu lider de afaceri. Are 50 de ani si studiile sale s-au oprit la liceu. Stie insa cum sa duca lucrurile la bun sfarsit.
"Stiu incotro merg, asta e sigur", spune Aalund, care nu joaca dupa reguli si isi administreaza afacerea dupa principiul unei cutii de trabucuri. "Sunt foarte practica, in abordarea mea. Daca iau o coroana (daneza), stiu ca trebuie sa pun la loc doua".
Dar sa nu ne lasam inselati de aceasta "simplitate". Are si experienta necesara. Este o mama singura, fara prea multa educatie si a lucrat ca sortator de discuri, gazda pentru emisiuni radio, asistent de casting, reprezentant publicitar, producator tv etc - inainte de a-si infiinta propria companie de productie, gazduind propriul show tv...si lansand propria revista. Aalund a scris si cateva carti.
Cariera sa corporatista a prins aripi dupa ce Aller Media i-a cumparat compania si a angajator ca editor sef la una din revistele trustului; femeia a ajuns sa conduca 20 de reviste si anul trecut a fost rugata sa treaca la carma departamentului de inovatie.
A trebuit sa invete insa unele lucruri. Printre altele, colegii barbati au instruit-o sa lase emotiile deoparte, cand se implica in procesul decizional. "Noi, femeile, avem tendinta de a lua totul in nume personal. In calitate de lider, trebuie sa poti spune adevarul, chiar daca doare", spune antreprenoarea.
"Cand am pus bazele unei noi reviste si a unui post tv, nu aveam idee de cum se face acest lucru. Dar am stiut sa gasesc cei mai buni oameni care sa ma ajute. Pentru liderii de astazi, nu conteaza doar sa fii CEO-ul companiei. Trebuie sa faci mai mult decat atat. Nu oricine ma poate ajuta. Am angajat cei mai buni oameni. I-am angajat pe cei care cunosc mai multe decat mine", povesteste Aalund.
Echipa ei genereaza sute de idei, care trebuie filtrate. Aalund precizeaza ca schimbarea este in curs de desfasurare si trebuie sa ne adaptam viitorului. "Tehnologia a depasit modul traditional de lucru. Obiceiurile privind consumul de continut media s-au schimbat radical. Trebuie sa gandim diferit. Trebuie sa punem continutul vechi in sticlute noi", precizeaza "CEO-ul de idei".
Nu avem de a face doar cu un proces creativ, spune Aalund. "Inovatia este definita ca reprezentand un nou mod de a gandi, care sa genereze crestere. Ideea este pusa in actiune. Oricine poate fi creativ, dar creativitatea nu duce neaparat la profit", subliniaza Aalund.
"Suntem o companie veche de 140 de ani si nu dorim sa gandim dincolo de limite...Dorim sa actionam la "limita limitelor", precizeaza directorul. "Cred ca am fost binecuvantata cu un amestec bun de creativitate, spirit strategic si antreprenorial", conchide Pernille Aalund.