REDUCERI DE COSTURI: 3 lucruri de care antreprenorii stramtorati nu trebuie sa se atinga
reduceri de costuriantreprenorirelatia cu clientiimarketing
Cresterea economica se lasa asteptata in majoritatea statelor europene, iar firmele de toate marimile au dificultati financiare. Multi manageri si antreprenori se gandesc sa taie din costuri pentru a supravietui.
Carol Roth, strateg de business si autor de succes (a scris populara carte "The Entrepreneur Equation", un bestseller pe Amazon.com), arata care sunt cele trei locuri de unde nu trebuie sa tai.
1. Cheltuielile cu relatia cu clientii
Acesta este ultimul loc din care sa tai, atrage atentia Roth. De exemplu, daca ai un restaurant si reduci numarul de chelneri, dandu-le celor care raman mai multa treaba de facut, calitatea serviciilor oferite se va deteriora, iar clientii vor sesiza imediat acest lucru. "Daca tai de acolo de unde clientul va sesiza, aceea e o greseala! Trebuie sa mentii cheltuielile la acelasi nivel in zonele care pot afecta relatia cu clientii", spune Roth.
2. Bugetul de marketing
Doar nu-ti va afecta miezul afacerii, nu? Gresit, spune Roth. La un moment economia isi va reveni rapid si clientii vor fi din nou dispusi sa consume. Daca tai din bugetul de promovare, altii nu o vor face, iar produsele si serviciile lor vor fi mai cunoscute atunci decat ale tale. Daca rivalii tai fac asta, tu nu o face!
3. Beneficiile extrasalariale
Nu renunta la masa gratuita pe care le-o oferi angajatilor vinerea sau la terenul de sport inchiriat saptamanal de firma ta. Acestea sunt lucruri marunte care ii fac pe angajati sa se simta apreciati si sa aiba moralul ridicat. Doar sunt niste copii mai mari, nu? "Anagajatii fericiti iti mentin clientii fericiti", spune Roth.