Iarna se apropie deja cu pasi repezi, in ciuda temperaturilor destul de ridicate pe care le resimtim pentru moment in cea mai mare parte a tarii. Asta inseamna ca soferii se gandesc deja la inlocuirea caucicurilor de vara cu cele de iarna. Totusi, cand trebuie schimbate, de fapt, cauciucurile de vara cu cele de iarna, potrivit legii? De asemenea, care este amenda in cazul in care esti prins circuland fara cauciucuri de iarna? Va spunem mai multe detalii in randurile urmatoare!
Potrivit Codului Rutier, circulatia automobilelor pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara ca acestea sa fie echipate cu cauciucuri de iarna este interzisa. Totodata, Ordonanta de Guvern nr. 5 din 2011 prevede ca circulatia autovehiculelor care nu sunt dotate cu anvelope de iarna pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei este interzisa.
Asadar, Codul Rutier nu prevede o data specifica a anului incepand cu care cauciucurile de iarna devin obligatorii. Soferii trebuie sa fie constienti insa ca anotimpul rece se apropie, asa ca ar fi indicat sa se gandeasca deja la schimbarea anvelopelor. O grija speciala in acest sens ar trebui sa o aiba soferii care fac multe drumuri in tara. In timp ce in zona de sud ar putea fi ceva mai cald, zapada sau poleiul se vor instala destul de curand in zonele muntoase.
Potrivit recomandarilor specialistilor, odata ce temperaturile scad sub 7 - 8 grade Celsius in timpul noptii sau chiar se apropie de pragul de zero grade, posesorii de autovehicule ar trebui sa mearga imediat cu ele la vulcanizare sau in service pentru a face schimbul de cauciucuri.
Soferii ar trebui sa acorde atentie si cauciucurilor pe care le monteaza pe masina pe care o conduc, anvelopele neinscriptionate corespunzator nefiind conforme. Potrivit RAR, indiferent de denumirea comerciala, anvelopele care sunt inscriptionate cu literele M si S sau sub forma M + S, M.S., MS sau M&S indeplinesc cerintele de utilizare in conditiile specifice de iarna prevazute in legislatia actuala.
Anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarna, potrivit Registrului Auto Roman. Asa cum mentionam si in randurile anterioare, cauciucurile de iarna sunt conforme si omologate numai atunci cand au inscriptionate literele M si S. Astfel, RAR a facut intotdeauna urmatoarea precizare: “Din punct de vedere tehnic, anvelopa all-season sau mixta nu este recomandata pentru utilizarea pe tot parcursul anului in tari cu o clima precum cea a Romaniei, acestea fiind destinate in special unor tari cu o clima mai temperata”.
Cauciucurile all-season combina proprietatile anvelopelor de vara si a celor de iarna, materialul folosit pentru acest tip de anvelopa fiind mai apropiat de cel utilizat pentru cauciucurile de iarna. Aceste anvelope au fost optimizate pentru a oferi performante acceptabile la capitolele aderenta si manevrabilitate atat in sezonul cald, cat si in sezonul rece. Totusi, ele nu exceleaza la capitolul performante in niciun sezon, in special in cel rece. Iarna, aderenta oferita de un astfel de cauciuc este semnificativ mai mica in raport cu anvelopele de iarna.
Nerespectarea legislatiei in acest sens iti va aduce o amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni. Mai exact, soferii risca o penalizare intre 9 si 20 de puncte de amenda, ceea ce se traduce printr-o amenda financiara ce poate fi cuprinsa intre 1.305 si 2.900 de lei. De asemenea, conducatorul auto poate ramane si fara certificatul de inmatriculare al masinii pe care o conduce.
Citeste si: Ce s-a schimbat, concret, la Codul muncii: reguli noi pentru firme, amenzi aspre, angajatii sunt pusi in centrul atentiei
Ultimele NOUTATI
Ratiu vs. Iliescu, 1990: cand papionul a speriat mai tare decat dictatura. Cu cine votam azi?
Manevra subtila a lui Calin Georgescu si George Simion. Mare atentie la ce votam duminica!
Leul isi reia picajul in fata euro si se depreciaza chiar si in raport cu francul elvetian! Cursul valutar incepe din nou sa se cutremure
20 de sfaturi despre bani de la miliardari: ce fac ei diferit si ce poti aplica si tu
Partenerii nostri
Organizarea eficienta a documentelor in companie
Inspectia Muncii vine in ajutorul angajatorilor! Ce anunt a facut legat de REGES ONLINE
Salariatul refuza sa fie sanctionat disciplinar. Ce poate face angajatorul?
Monografie contabila privind rezultatul unei inspectii fiscale
ANAF revizuieste criteriile de evaluare a riscului fiscal
Impozitul pe constructii speciale: Metoda de calcul si exemplu aplicat
Minivacanta de Rusalii 2025 - weekend prelungit in iunie. Afla cate zile libere ai
Recidiva 2025: Infractiunile cu cel mai mare risc si SOLUTIILE propuse in noua Strategie Nationala
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Te-ar putea interesa si