Iarna se apropie deja cu pasi repezi, in ciuda temperaturilor destul de ridicate pe care le resimtim pentru moment in cea mai mare parte a tarii. Asta inseamna ca soferii se gandesc deja la inlocuirea caucicurilor de vara cu cele de iarna. Totusi, cand trebuie schimbate, de fapt, cauciucurile de vara cu cele de iarna, potrivit legii? De asemenea, care este amenda in cazul in care esti prins circuland fara cauciucuri de iarna? Va spunem mai multe detalii in randurile urmatoare!
Potrivit Codului Rutier, circulatia automobilelor pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara ca acestea sa fie echipate cu cauciucuri de iarna este interzisa. Totodata, Ordonanta de Guvern nr. 5 din 2011 prevede ca circulatia autovehiculelor care nu sunt dotate cu anvelope de iarna pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei este interzisa.
Asadar, Codul Rutier nu prevede o data specifica a anului incepand cu care cauciucurile de iarna devin obligatorii. Soferii trebuie sa fie constienti insa ca anotimpul rece se apropie, asa ca ar fi indicat sa se gandeasca deja la schimbarea anvelopelor. O grija speciala in acest sens ar trebui sa o aiba soferii care fac multe drumuri in tara. In timp ce in zona de sud ar putea fi ceva mai cald, zapada sau poleiul se vor instala destul de curand in zonele muntoase.
Potrivit recomandarilor specialistilor, odata ce temperaturile scad sub 7 - 8 grade Celsius in timpul noptii sau chiar se apropie de pragul de zero grade, posesorii de autovehicule ar trebui sa mearga imediat cu ele la vulcanizare sau in service pentru a face schimbul de cauciucuri.
Soferii ar trebui sa acorde atentie si cauciucurilor pe care le monteaza pe masina pe care o conduc, anvelopele neinscriptionate corespunzator nefiind conforme. Potrivit RAR, indiferent de denumirea comerciala, anvelopele care sunt inscriptionate cu literele M si S sau sub forma M + S, M.S., MS sau M&S indeplinesc cerintele de utilizare in conditiile specifice de iarna prevazute in legislatia actuala.
Anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarna, potrivit Registrului Auto Roman. Asa cum mentionam si in randurile anterioare, cauciucurile de iarna sunt conforme si omologate numai atunci cand au inscriptionate literele M si S. Astfel, RAR a facut intotdeauna urmatoarea precizare: “Din punct de vedere tehnic, anvelopa all-season sau mixta nu este recomandata pentru utilizarea pe tot parcursul anului in tari cu o clima precum cea a Romaniei, acestea fiind destinate in special unor tari cu o clima mai temperata”.
Cauciucurile all-season combina proprietatile anvelopelor de vara si a celor de iarna, materialul folosit pentru acest tip de anvelopa fiind mai apropiat de cel utilizat pentru cauciucurile de iarna. Aceste anvelope au fost optimizate pentru a oferi performante acceptabile la capitolele aderenta si manevrabilitate atat in sezonul cald, cat si in sezonul rece. Totusi, ele nu exceleaza la capitolul performante in niciun sezon, in special in cel rece. Iarna, aderenta oferita de un astfel de cauciuc este semnificativ mai mica in raport cu anvelopele de iarna.
Nerespectarea legislatiei in acest sens iti va aduce o amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni. Mai exact, soferii risca o penalizare intre 9 si 20 de puncte de amenda, ceea ce se traduce printr-o amenda financiara ce poate fi cuprinsa intre 1.305 si 2.900 de lei. De asemenea, conducatorul auto poate ramane si fara certificatul de inmatriculare al masinii pe care o conduce.
Citeste si: Ce s-a schimbat, concret, la Codul muncii: reguli noi pentru firme, amenzi aspre, angajatii sunt pusi in centrul atentiei
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!