Ce ii asteapta pe soferii romani, in 2022: revine taxa auto anul acesta?
taxa auto 2022restituire taxa autorabla 2022
In ultimii ani, romanii au fost impovarati, de mai multe ori si sub diferite forme, cu asa-numita taxa auto. Pentru prima data, o astfel de taxa a fost impusa de la 1 ianuarie 2007, anul aderarii Romaniei la UE. Numita taxa de prima inmatriculare, aceasta se calcula in functie de vechimea masinii, tipul de catalizator si capacitatea cilindrica.
Zece ani s-au chinuit romanii sa plateasca acesta
taxa, pentru ca, de la 1 februarie 2017, aceasta sa fie eliminata.
Ulterior, din 15 martie 2013, a intrat in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, aceasta taxa auto fiind calculata numai in functie de nivelul de emisii de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.
In cele din urma, oamenii si-au primit banii inapoi.
In toamna anului 2019, statul a restituit taxe auto tuturor contribuabililor care au depus documentatii complete.
Din 2017, ANAF a restituit taxe auto in valoare totala de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse si aprobate.
Avand in vedere aceasta joaca de-a taxele auto si de restituire a lor, soferii romani se tem ca statul le va impune un nou bir.
Insa, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Barna Tanczos, ne linisteste si spune ca decizia la nivel guvernamental a fost ca, in 2022, nu se vor introduce taxe noi, iar asta inseamna ca sigur nu vor exista taxa auto, taxa de mediu sau taxa de prima inmatriculare.
Romanii nu vor mai fi obligati sa cumpere o masina pentru a primi certificat pentru automobilul dat la casat
Dar, din 2023, ministrul nu exclude aparitia unei astfel de taxe. Pana atunci, Ministerul Mediului lucreaza la eficientizarea programului Rabla.
Conform ministrului, in 2022, va exista un program complementar Rabla, prin care cetatenii nu vor fi obligati sa cumpere o masina noua daca primesc un voucher pentru predarea unui autovehicul vechi.
"Ceea ce doresc si vom lansa ca noutate de la Administratia Fondului pentru Mediu este un program care sa se deruleze in parteneriat cu autoritatile locale care sa fie complementar Rabla si care sa nu insemne neaparat o obligatie de a cumpara o masina noua in cazul in care primeste un bonus pentru renuntarea la masina veche. Este un proiect in lucru.
L-am discutat de mai multe ori si cu reprezentantii municipiilor, oraselor, comunelor.
In luna ianuarie, dupa ce avem o varianta finalizata, vom incepe dezbaterile pe program cu reprezentantii unitatilor administativ - teritoriale, astfel incat, in primul trimestru, sa putem lansa un astfel de program complementar si care sa fie mai flexibil si la dispozitia autoritatilor locale, unde sa contribuie si ei cu anumite sume pentru a scadea poluarea in zonele respective", a spus oficialul.
Citeste si:
Masinile second-hand, din ce in ce mai scumpe: cererea uriasa creste pretul