Daca nu-l vezi pe politist te vede el- suspendarea carnetului pentru 3 luni
semnalizarea politistuluisuspendarea carnetului pe 3 luniaccidente de circulatie mortaleautostraziverificarea tehnica a masinii
Guvernul este de acord cu inasprirea pedepselor pentru soferii care nu opresc la semnalizarea politistilor. In fapt, nu se ataca deloc cauza accidentelor de circulatie mortale din Romania, campioana a UE la acest capitol
Guvernul s-a hotarat sa sustina inasprirea pedepselor soferilor devianti de la normele de circulatie, propuse de parlamentari.
Aflu acest lucru din materialul "Suspendarea permisului 3 luni pentru È™oferi, dacă nu opresc la semnalul poliÈ›istului, are verde de la Guvern" , Ovidiu Barbulescu, Profit.Ro, 16.09.2017. In sedinta de guvern recenta decidentii nostri au fost foarte reactivi la proiectul de lege ce se va dezbate cat de curand in parlament referitor la sanctiunile rutiere. Atat de reactivi incat au propus pedepse mai mari decat cele preconizate de parlamentari : ”nerespectarea semnalelor, indicatiilor È™i dispozitiilor politistului aflat in exercitarea atributiilor de serviciu” sa presupună aplicarea sanctiunii cu amenda prevazuta în clasa a IV-a de sanctiuni si aplicarea sancÈ›tnii complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile.”
Faptul ca guvernul sustine inasprirea pedepselor pentru contraventiile legate de circulatia rutiera este o reactie logica, elementara, la ultimele date pe care avem referitor la mortalitatea in accidente rutiere in UE - "Numărul morÈ›ilor în accidente rutiere, dublu față de UE",Doru Cireasa,28.03.2017 ,Digi 24 HD. Citez din acst material : Numărul deceselor rutiere la un milion de locuitori a fost anul trecut în România de 97, în uÈ™oară creÈ™tere față de 2015. Aceste nivel este aproape dublul mediei UE, de 50 de decese la un milion de locuitori.”
In 2016 au fost 25.500 persoane care au decedat in urma accidentelor rutiere in UE.
De asemenea “potrivit cifrelor prezentate..., peste jumătate din accidente, respectiv 55% au avut loc în mediul extraurban, 37% au avut loc în zonele urbane È™i doar 8% pe autostrăzi. Șoferii È™i pasagerii lor au fost subiecÈ›ii a 46% din accidentele rutiere, pietonii a 21% dintre acestea, motocicliÈ™tii la 14%, iar bicicliÈ™tii la doar 8%.”
Aici avem si cheia principalei cauze a numarului mare de morti din accidentele de circulatie romanesti : lipsa autostrazilor. Acest lucru face ca majoritatea traficului sa fie sustinut de sosele pe care sensurile de circulatie nu sunt separate fizic . Se produc ciocniri fronatale, cu o mare probabilitate de mortalitate a celor implicati.
Alti factori depistati de autorul articolului au fost :
- calitatea proasta a drumurilor (gropi, nesemnalizarea corecta a zonelor afectate, etc);
- inovatii proaste ale Companiei de Drumuri : separatori de sens pe drumuri fara giratorii sau insule nesemnalizate si/sau neiluminate in mijlocul drumului;
- starea tehnica proasta a autovehicolelor;
- lipsa verificarilor tehnice din partea politiei.
Guvernul si parlamentul nu ataca deci, “prin accident frontal”, principalele cauze ale accidentelor de circulatie mortale din Romania. Ataca o problema relativ minora pentru acest subiect dar majora ca aport de bani in buzunarele statului
Compania de Drumuri, dupa o trambitata restructurare a ei pentru a deveni mai eficienta, revine la organizarea initiala. Aceea conceputa pentru furtul de bani in favoarea clientelei politice care detine Ministerul Transporturilor la un moment dat, fara exceptie.
Politia, la randul ei, ramane cuarat ca lacrima .
Ajungem la vorba lui Petre Roman : “Mircea ( Mircea Dinescu, n.n ) fa-te ca lucrezi ! “ De 30 de ani facem exact acest lucru !