Daca vrei o Dacie noua, astepti ca pe vremea lui Ceausescu: ce au de tras romanii care isi comanda o masina

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Daca vrei o Dacie noua, astepti ca pe vremea lui Ceausescu: ce au de tras romanii care isi comanda o masina
Daca vrei o Dacie noua, astepti ca pe vremea lui Ceausescu: ce au de tras romanii care isi comanda o masina
de Magda Florea la 24 Oct. 2021
Urmareste-ne pe Google News
daciarenaultdacie nouacriza de cipuricriza cipuri

Daca aveti in plan achizitionarea unui automobil Dacia, trebuie sa stiti ca veti simti gustul amar al timpului indelung de asteptare, specific perioadei de dinainte de 1989, cand o masina se comanda cu luni bune inainte de a fi primita. 6 luni se asteapta sunt acum pentru o Dacie, din cauza crizei de cipuri care afecteaza industria auto la nivel global.
 


Directorul  financiar al Renault, Clotlide Delbos declara, conform Reuters, ca timpul de asteptare pentru Dacia Sandero, unul dintre cele mai populare modele low-cost ale marcii, foarte apreciat in intreaga Europa, a ajuns la jumatate de an.
 
De vina pentru aceasta situatie este presiunea uriasa de pe lanturile internationale de aprovizionare cu cipuri.
 
Numeroase fabrici de semiconductori au fost inchise din cauza restrictiilor impuse in contextul pandemiei, iar majoritatea producatorilor auto mari au fost nevoiti sa isi suspende si ei complet sau partial activitatea, pentru ca nu dispun de suficiente componente necesare.

>>> In plina criza globala de cipuri, Tesla lui Elon Musk pare invincibila
 

Unele modele vor fi livrate fara toate sistemele montate

 
Astfel, producatorii nu pot satisface cererea, iar oamenii asteapta luni bune pana intra in posesia automobilului comandat, chiar daca gigantii auto sunt in cautarea de solutii, inclusiv aceea de a livra modele fara toate componentele care necesita cipuri. De exemplu, presa franceza sustine ca Dacia ar urma sa puna pe piata modelele Duster si Sandero fara sistemul de inchidere centralizata, acesta urmand a fi montat ulterior, cand penuria de cipuri se va diminua. Pentru moment, aceasta solutie se pare ca ar viza numai piata din Franta, dar ramane de vazut daca masura nu va fi una generalizata. Totul depinde, desigur, de cum vor evolua lanturile de aprovizionare. 
 
De asemenea, mai noteaza jurnalistii francezi, la Renault, modelul Zoe va fi livrat  fara un sistem activ de franare de urgenta (AEBS), ca anumite versiuni de Clio si Captur.
 
"La Renault si Dacia, criza semiconductoarelor nu cauzeaza doar termene de livrare prelungite. De asemenea, cele doua marci au fost fortate uneori sa indeparteze anumite echipamente, sau sa le monteze ulterior in atelier", scriu jurnalistii francezi.
 
Potrivit oficialului Renault, la  sfarsitul lunii septembrie, carnetul de comenzi al grupului Renault a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 15 ani, fiind echivalent cu vanzarile pentru 2,8 luni.
 
Pentru intregul an curent, francezii se asteapta o pierdere de productie de circa 500.000 vehicule din cauza crizei globale a semiconductorilor.

>>> Un nou val de scumpiri: de data asta sunt afectati romanii care vor sa isi cumpere o masina
 
 


 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x