Dacia devine o marca premium in India
autorenaultdaciavanzariindia
Cand Dacia, marca low-cost a Renault, devine o marca premium, acest lucru se petrece in India, unde comerciantii si tehnicienii se adapteaza si propun solutii inteligente si ieftine pentru a raspunde asteptarilor din partea clientilor exigenti.
Dacia Duster, micul 4x4 al Renault, face furori in India. Acest automobil a devenit cel mai indemana "aventurier" al soselelor, accessibil pentru cei 300 de milioane de indieni al caror venit este egal cu cel al angajatilor europeni. Pentru ei, Range Rover ramane un vis inaccesibil. Toate acestea nu-i impiedica insa pe cei care isi permit sa angajeze un sofer.
Noul posibil slogan Dacia: "Nu vorbiti de low-cost, ci de smart cost"
Inginerii de la Dacia au reactionat rapid la aceste cerinte. Mai intai, comanda pentru climatizare a fost mutata in spate, putand fi manevrata de proprietar. Bogatii posesori de Duster au cerut apoi Daciei sa transfere de asemenea la locurile din spate sistemul performant de GPS, de radio si de player USB care le permite sa asculte hiturille de la Bollywood.
Cei de la Dacia au analizat problema si au ajuns rapid la concluzia ca nu se pune problema transferarii veritabilei tablete care uneste toate aceste sisteme, pentru ca asta ar insemna reconfigurarea tabloului de bord si ar antrena costuri de fabricatie ridicate.
Profesionistii de la Dacia s-au dovedit abili, ramanand in acelasi timp low-cost. In cateva saptamani, proprietarii indieni de Duster vor putea comanda GPS-ul, radioul si muzica prin propriul lor smartphone. Ei vor cumpara pur si simplu o aplicatie pe care inginerii de la Dacia o studiaza impreuna cu compania coreeana LG.
"Acest lucru nu ne costa nimic daca aplicatia va fi platita de client” explica Arnaud Deboeuf, directorul programului "Entry" (Dacia în Europa) in cadrul grupului Renault. Deboeuf testeaza in randul jurnalistilor ceea ce ar putea deveni sloganul marcii: “Nu vorbiti de low-cost, ci de smart cost". Altfel spus, cu Dacia, clientii au ceea ce-si doresc, la banii de care dispun. Ei sunt isteti, nu zgarciti.
Sursa: http://www.economiematin.fr