Alianta FCA Fiat - Chrysler este extrem de puternica peste Ocean, detinand brand-uri precum Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Lancia si Chrysler. Totodata, Grupul PSA o duce foarte bine pe plan european si nu numai, in portofoliul lor regasindu-se Peugeot, Citroen, DS si Opel.
Totul a inceput in primavara acestui an, atunci cand francezii de la PSA Peugeot - Citroen le-au comunicat oficialilor FCA ca isi doresc o alianta. Grupul PSA avea la acea vreme la dispozitie fonduri de nu mai putin de 10 miliarde de euro pentru a investi in formarea de parteneriate cu diversi constructori de pe piata auto. Din dorinta de a se extinde peste Ocean, cei de la PSA s-au gandit inca din prima clipa la FCA. Totul a picat destul de rapid la acea vreme, conducerea Aliantei FCA sustinand ca nu este interesata de propunerea celor de la PSA.
Desi Mike Manley, CEO-ul Aliantei Fiat - Chrysler, s-a aratat deschis cu privire la o tranzactie de acest gen, care ar fi putut sa faca producatorul mai puternic pe piata, compania a decis in cele din urma ca nu este interesata de propunerea francezilor. Decizia se pare ca a fost luata de familia Agnelli, actionar majoritar in cadrul FCA, care nu ar fi fost interesata de o tranzactie finantata cu actiuni PSA. Totodata, cei de la Fiat - Chrysler nu erau atat de interesati de piata auto europeana.
Publicatia americana The Wall Street Journal sustine la mijlocul acestei saptamani ca cele doua companii au reluat recent negocierile pe aceasta tema, ajungandu-se deja la acest moment intr-un punct destul de inaintat. Chiar daca nu exista nicio garantie ca se va ajunge la un acord final, se pare ca ideea fuziunii este din ce in ce mai agreata de ambele parti.
In cazul in care s-ar ajunge la un acord in cele din urma, noul constructor ar avea o evaluare bursiera de aproximativ 42 de miliarde de euro, urmand sa aiba o cifra de productie anuala de nu mai putin de 9 milioane de masini. Pentru a intelege dimensiunile pietei auto, trebuie sa spunem ca Grupul Volkswagen si Alianta Renault - Nissan, cele mai mari grupuri la nivel global, produc aproximativ 10 milioane de masini anual.
Colaborarea dintre Grupul PSA si Fiat - Chrysler este insa mai veche, cele doua parti semnand la inceputul acestui an prelungirea acordului de productie comuna a unor modele, printre care Fiat Ducato, Peugeot Boxer, respectiv Citroen Jumper. La aceste trei modele se vor adauga si alte utilitare Opel/Vauxhall, productia acestora urmand sa se realizeze pana in anul 2023 in Italia, in cadrul uzinei de la Sevel.
Ultimele NOUTATI
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?
Partenerii nostri
Ce software de gestiune sa alegi pentru restaurant in functie de specificul locatiei
Dividende interimare neplatite integral: Cum influenteaza noua cota de 16% impozitul datorat
Prescriptia obligatiilor fiscale: Cand se prescrie anul 2019
Te-ar putea interesa si
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei