In cadrul unei conferinte in cadrul careia s-a discutat pe marginea mai multor probleme de fiscalitate, premierul Ludovic Orban a adus in discutie si subiectul supraaccizei la carburanti. Fara nici cea mai mica indoiala, premierul liberal s-a pronuntat in defavoarea acestei supraaccize la combustibil, transmitand ca aceasta trebuie desfiintata cat mai curand. Mai mult decat atat, seful PNL a tinut sa sublinieze ca decizia introducerii acestei supraaccize a fost “o mare prostie”.
Totodata, premierul Ludovic Orban a tinut sa mentioneze ca desi la aceasta ora “pare sa produca bani”, ideea renuntarii la aceasta supraacciza pe carburanti ar putea sa fie “un semnal foarte bun”. Desi decizia pare deja luata de noua echipa de la Palatul Victoria, premierul Ludovic Orban a evitat pentru moment sa inainteze un termen exact incepand cu care aceasta supraacciza ar urma sa fie eliminata. In cazul in care va fi desfiintata, pretul unui litru de benzina ar putea sa scada cu pana la 0.3 lei, ceea ce reprezinta o veste extrem de buna pentru soferii romani!
Incepand din toamna lui 2017 si pana in ziua de astazi, supraacciza la pe carburanti a produs venituri de aproximativ 5.8 miliarde de lei pentru statul roman, insa trebuie mentionat ca aceste sume nu au fost pana acum evidentiate in mod separat in executia bugetara. In aceste conditii, nimeni nu stie la aceasta ora daca acesti bani colectati din aceasta supraacciza au fost utilizati la bugetul alocat pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere sau daca au fost redirectionati spre alte zone!
Initial, carburantii din tara noastra au avut parte de prima supraacciza in perioada 2014 - 2016, atunci cand valoarea ei a fost stabilita la 0.07 euro pe litru de Guvernul condus de Victor Ponta. In acel interval, statul roman a colectat in plus aproximativ 8.46 de miliarde de lei, adica echivalentul a aproape 2 miliarde de euro. Taxa suplimentara introdusa la acea vreme avea rolul principal de a finanta proiecte de infrastructura rutiera, insa banii colectati au ajuns in cele din urma in bugetul statului si au compensat efectul unor decizii de reducere a unor taxe si contributii, precum CAS.
In cele din urma, la finalul verii lui 2017, Guvernul Mihai Tudose lua decizia de a reintroduce supraacciza pe carburanti. Pretul tuturor tipurilor de carburanti a crescut cu 0.16 lei pe litru incepand din data de 15 septembrie 2017 si cu inca 0.16 lei incepand cu data de 1 octombrie 2017. Asa cum era si de asteptat, supraacciza in cuantum de peste 30 de bani s-a resimtit ulterior la pompa, pretul unui plin al rezervorului majorandu-se in mod considerabil. La acea vreme, Romania devenea statul est european cu cea mai agresiva impozitare a carburantilor, impozitare venita pe fondul unor preturi la pompa deja destul de ridicate pentru nivelul de trai din tara noastra.
Ultimele NOUTATI
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori