In cadrul unei conferinte in cadrul careia s-a discutat pe marginea mai multor probleme de fiscalitate, premierul Ludovic Orban a adus in discutie si subiectul supraaccizei la carburanti. Fara nici cea mai mica indoiala, premierul liberal s-a pronuntat in defavoarea acestei supraaccize la combustibil, transmitand ca aceasta trebuie desfiintata cat mai curand. Mai mult decat atat, seful PNL a tinut sa sublinieze ca decizia introducerii acestei supraaccize a fost “o mare prostie”.
Totodata, premierul Ludovic Orban a tinut sa mentioneze ca desi la aceasta ora “pare sa produca bani”, ideea renuntarii la aceasta supraacciza pe carburanti ar putea sa fie “un semnal foarte bun”. Desi decizia pare deja luata de noua echipa de la Palatul Victoria, premierul Ludovic Orban a evitat pentru moment sa inainteze un termen exact incepand cu care aceasta supraacciza ar urma sa fie eliminata. In cazul in care va fi desfiintata, pretul unui litru de benzina ar putea sa scada cu pana la 0.3 lei, ceea ce reprezinta o veste extrem de buna pentru soferii romani!
Incepand din toamna lui 2017 si pana in ziua de astazi, supraacciza la pe carburanti a produs venituri de aproximativ 5.8 miliarde de lei pentru statul roman, insa trebuie mentionat ca aceste sume nu au fost pana acum evidentiate in mod separat in executia bugetara. In aceste conditii, nimeni nu stie la aceasta ora daca acesti bani colectati din aceasta supraacciza au fost utilizati la bugetul alocat pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere sau daca au fost redirectionati spre alte zone!
Initial, carburantii din tara noastra au avut parte de prima supraacciza in perioada 2014 - 2016, atunci cand valoarea ei a fost stabilita la 0.07 euro pe litru de Guvernul condus de Victor Ponta. In acel interval, statul roman a colectat in plus aproximativ 8.46 de miliarde de lei, adica echivalentul a aproape 2 miliarde de euro. Taxa suplimentara introdusa la acea vreme avea rolul principal de a finanta proiecte de infrastructura rutiera, insa banii colectati au ajuns in cele din urma in bugetul statului si au compensat efectul unor decizii de reducere a unor taxe si contributii, precum CAS.
In cele din urma, la finalul verii lui 2017, Guvernul Mihai Tudose lua decizia de a reintroduce supraacciza pe carburanti. Pretul tuturor tipurilor de carburanti a crescut cu 0.16 lei pe litru incepand din data de 15 septembrie 2017 si cu inca 0.16 lei incepand cu data de 1 octombrie 2017. Asa cum era si de asteptat, supraacciza in cuantum de peste 30 de bani s-a resimtit ulterior la pompa, pretul unui plin al rezervorului majorandu-se in mod considerabil. La acea vreme, Romania devenea statul est european cu cea mai agresiva impozitare a carburantilor, impozitare venita pe fondul unor preturi la pompa deja destul de ridicate pentru nivelul de trai din tara noastra.
Ultimele NOUTATI
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Creditare societate de catre asociat: Ce trebuie sa stiti despre dobanzi si deductibilitate
Imprumut pe termen scurt si lung: Monografia contabila intr-un studiu de caz
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]
Te-ar putea interesa si