Importanta reglarii unghiurilor directiei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Importanta reglarii unghiurilor directiei
Importanta reglarii unghiurilor directiei
de Redactia Manager la 15 Iun. 2023
Urmareste-ne pe Google News
pneurijantereglarea unghiurilor de directie

Unul dintre factorii care pot duce cel mai mult la uzura prematura a anvelopelor este reglarea incorecta a unghiurilor directiei, dar aceasta consecinta este doar unul dintre aspectele negative ale acestui factor mecanic.


Atunci cand va decideti sa achizitionati un set de anvelope, va doriti cu siguranta sa va bazati pe ele pentru o perioada mai mare de timp. In plus, acestea isi vor putea dovedi caracteristicile constructive doar daca si restul masinii este bine pus la punct. Printre elementele pe care trebuie neaparat sa le luati in calcul se afla si unghiurile directiei.

Cand o masina ruleaza, anvelopele ofera cea mai buna aderenta atunci cand calca perpendicular pe sol. De asemenea, rotile trebuie sa fie paralele cu axa de rulare a vehiculului atunci cand acesta se deplaseaza in linie dreapta. Aici intervine unghiul de convergenta. Cu volanul pe pozitia neutra (centru), distanta dintre partea din spate si partea din fata a anvelopelor trebuie sa fie egala. Daca unghiul este inchis (rotile stau usor bracate una spre cealalta), atunci vom avea un unghi inchis. Prin urmare, acestea vor creste rezistenta la rulare si anvelopele se vor uza prematur pe partea exterioara. Daca, in schimb, unghiul este deschis (rotile sunt usor orientate spre exteriorul vehiculului), pneurile se vor uza mai mult pe partea interioara. Niciuna dintre situatii nu este de preferat.

Ce trebuie sa stiti este ca pentru a compensa fortele de propulsie, vehiculele cu tractiune fata au in mod natural un unghi deschis, iar cele cu punte motoare spate vor fi invers, adica vor avea un unghi inchis. Atelierele care verifica si regleaza aceste unghiuri cu siguranta vor sti ce valori trebuie stabilite pentru a regla corect unghiul de convergenta.


Un alt factor important este unghiul de cadere. Acesta este format dintre planul rotii si asfalt si, in mod ideal, trebuie sa fie de 90 de grade, adica pneurile calca permanent cu toata suprafata de rulare pe sosea. Ca regula generala, cu cat o roata are o pata de contact mai mare cu drumul, cu atat performantele anvelopei vor fi mai bine exploatate. Asta inseamna o stabilitate mai buna, o capacitate de franare imbunatatita si un consum de carburant mai redus. Deci ignorati acel trend care va indeamna sa modificati masina astfel incat sa arate cracanata. Este nu doar costisitor ci si periculos.

Al treilea element al geometriei directiei este dat de unghiul de fuga. Acesta este dat de unghiul format dintre axa jambei si perpendiculara masinii pe sol trecand prin centrul rotii. In general, sunt putine vehicule la care acesta se poate regla. In general cand acesta nu mai corespunde caracteristicilor furnizate de producatorul masinii, sunt necesare piese de schimb cum ar fi bascule, brate sau chiar jambe.

Nu va bazati ca odata reglate aceste unghiuri vor ramane la fel pe toata durata de exploatare a vehiculului. Socurile preluate si amortizate de suspensiile masinii vor putea modifica in timp oricare dintre aceste valori. Schimbarile vor aparea, de cele mai multe ori, treptat. Este foarte posibil nici sa nu va dati seama. Tocmai de aceea se recomanda sa le verificati periodic, daca nu odata cu schimbarea pneurilor atunci la 10.000 de kilometri.

Odata cu aparitia sistemelor de suspensii independente pentru puntea spate, a aparut necesitatea reglajelor unghiurilor si aici. Masinile dotate cu suspensii rigide (osii) sau semi-independente in general nu necesita asemenea reglaje. Dar, pe de alta parte, acestea nici nu pot asigura confortul si manevrabilitatea unui vehicul cu suspensii independente pe ambele punti.

Verificand si remediind din timp aceste neajunsuri care pot surveni in 10.000 de kilometri veti prelungi durata de viata a anvelopelor si jantelor. In plus, va veti asigura si ca stabilitatea vehiculului pe viraje este una corespunzatoare. Primul element care trebuie sa va traga un semnal de alarma este modul in care sta volanul. Daca trebuie sa faceti corectii atunci cand rulati in linie dreapta, sau trageti mai greu de el la stanga decat la dreapta (sau invers).

Ultimele NOUTATI

Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani
Economie

Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani

today10 Mai. 2025
Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto
Ultimele stiri economice

Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto

today10 Mai. 2025
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x