Industria auto s-ar putea schimba radical dupa incheierea crizei actuale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Industria auto s-ar putea schimba radical dupa incheierea crizei actuale
Industria auto s-ar putea schimba radical dupa incheierea crizei actuale
de Adrian Somai la 21 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
industrie autocoronavirusvolkswagenstrategie

Piata auto europeana a raportat un declin destul de semnificativ la sfarsitul primelor trei luni ale anului curent, in valoare de 36%, principala cauza pentru care s-a ajuns in aceasta situatie fiind reprezentata de masurile de restrictie a circulatiei care au fost impuse de marea majoritate a statelor europene in contextul crizei actuale provocate de raspandirea pandemiei de coronavirus. In aceste conditii, o buna parte dintre marii constructori auto prezenti pe piata auto europeana se confrunta la aceasta ora cu scaderi importante a cifrelor de vanzari. Astfel, nu este deloc exclus ca strategia producatorilor auto sa se schimbe in perioada post-criza.

Productia globala ar putea scadea cu peste 20% 

Conform primelor estimari facute de specialistii din domeniu, productia auto globala ar putea inregistra o scadere cu peste 20 de procente in acest an, producatorii auto urmand sa piarda din punct de vedere al productiei un numar de peste 19 milioane de unitati. In aceste conditii, industria auto este una dintre cele mai afectate industrii la nivel global in actualul context al crizei provocate de pandemia de coronavirus. Analistii din cadrul LMC Automotive au transmis la inceputul acestei saptamani un punct de vedere prin care se arata ca productia totala de masini la nivel mondial va ajunge la sfarsitul acestui an la un nivel de doar 71 de milioane de unitati. 

Totodata, estimarile celor de la LMC Automotive sunt destul de pesimiste si in legatura cu vanzarile din acest domeniu in anul curent. Mai exact, compania de analiza se asteapta ca vanzarile din domeniul auto sa ajunga la un minim in luna aprilie atat la nivelul Batranului Continent, cat si la nivel pietei de peste Ocean. De asemenea, analistii se tem ca recuperarea post-criza nu va putea fi atat de rapida. Tocmai din acest motiv, strategia multor constructori auto s-ar putea schimba semnificativ in perioada imediat urmatoare! 

Volkswagen anunta schimbarea strategiei 

Primul mare nume din industria auto care anunta o astfel de schimbare este Volkswagen, cel mai mare constructor de pe scena auto europeana. Desi SUV-urile se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare in ultimii ani in randul clientilor de pe aceasta piata, constructorul german anunta acum ca nu va mai adauga modele noi in gama de SUV-uri pe care o are. Decizia poate parea destul de intriganta la prima vedere, mai ales in contextul in care cei de la Volkswagen au investit masiv in ultimii ani in extinderea gamei de modele de tip SUV. Mai mult decat atat, nu mai putin de 40% din vanzarile producatorului german de pe piata auto europeana sunt asigurate de SUV-uri. 

Desi cei de la Volkswagen sustin in continuare ca segmentul SUV-urilor se va bucura si in anii urmatori de o popularitate destul de mare, acestia transmit acum ca strategia brand-ului se va schimba din acest punct de vedere. Astfel, unul dintre numele importante din cadrul structurii de conducere a producatorului german a transmis la inceputul acestei saptamani ca Volkswagen “trebuie sa aiba grija sa aiba un portofoliu eficient ca producator de volum”. Mai exact, germanii sustin ca nu este profitabil sa dezvolte si sa lanseze modele care vor fi vandute in doar 30 sau 40 de mii de unitati pe an. 

In aceste conditii, se pare ca producatorul german va alege ca in anii urmatori sa se concentreze in special pe modelele care se bucura de o priza mai mare la public. Totodata, se pare ca cei de la Volkswagen iau in calcul si ideea renuntarii la anumite modele dezvoltate pe platforma MQB, platforma care gazduieste cateva modele importante precum Touran, Passat sau Arteon. 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x