Masina mica - avantaje si dezavantaje

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Masina mica - avantaje si dezavantaje Masina mica - avantaje si dezavantaje
de Manager.ro la 03 Feb. 2012
Urmareste-ne pe Google News
masini miciorasconsumtaxeimpozite

Pretul de achizitie mic, consum de carburant la fel, reparatii la cost redus, plus taxe si impozite mici. Cam acestea ar fi principalele avantaje. Evident, exista si dezavantaje. Zgomot in habitaclu, vibratii puternice transmise in interiorul masinii sau spatiul insuficient pentru o familie de trei persoane.

Dealerii auto spun ca noile motorizari de mici dimensiuni includ tehnologie de ultima ora, care are costuri destul de ridicate. Asa ca, ne avertieaza ca nu trebuie sa ne astepta la preturi foarte mici de achizitie. Propulsoarele cu trei cilindri prezinta numeroase avantaje, printre care consumul de carburant redus, scaderea masei si cheltuieli de productie mai mici. 



Exista insa si dezavantaje: zgomotul si vibratiile produse in timpul utilizarii. Un model de oras celebru este Smart, in primul rand prin dimensiunile demne de o motocileta, dar si prin cea mai mica motorizarea de pe piata auto. Motorul cu trei cilindri de la Smart are doar 800 de centimetri cubi si 54 de cai-putere. 
 
Desi e greu de crezut, nu acesta este cel mai mic propulsor cu trei cilindri folosit pana acum pe un model de serie. in anul 1979, japonezii de la Suzuki au introdus o unitate de 543 de centimetri cubi odata cu debutul modelului Alto.
 
Masina cu motor mic incepe sa placa si romanilor
 
Romanii sunt obisnuiti cu masina de mari dimensiuni, in care intra familia,catelul si purcelul, plus bagajele aferente. Drept urmare, cele mai comercializate masini de pe piata auto de la noi sunt Dacia Logan sau alte modele asemanatoare acestuia. Totusi, criza economica si scumpirea constanta a carburantilor au orientat soferii romani catre masini de dimensiuni mici, cu motoare de numai trei cilindrii. 



Protejarea mediului inconjurator a devenit o adevarata provocare pentru toti constructorii auto. Masinile produse de acestia trebuie sa indeplineasca anumite standarde ecologice care se traduc prin emisiile eliminate in atmosfera. Din acest motiv constructorii se vad nevoiti sa renunte motoare mari poluatoare cu sase, opt, zece sau doisprezece cilindri si sa isi intorca privirea catre motoarele cu trei cilindri. 
 
Propulsoarele cu trei cilindri prezinta numeroase avantaje, printre care consumul de carburant redus, scaderea masei si cheltuieli de productie mai mici. Exista insa si dezavantaje: unitatile cu trei cilindri ies in evidenta prin zgomotul si vibratiile produse in timpul utilizarii.
 
Batalia cilindrilor
 
Cel mai recent propulsor cu trei cilindri este cel introdus de Nissan pe noua generatie a lui Micra. Acesta are o capacitate cilindrica de 1;2 litri si functioneaza dupa principiul lui Miller. Prin aceasta metoda, valva de admisie se inchide mai tarziu decat cea a unui motor cu patru cilindri, ceea ce face ca amestecul de aer cu carburant sa arda mai lent si mai eficient. 



Emisiile produse de propulsorul celor de la Nissan sunt de 95 g/km, valori record pentru o unitate pe benzina de acest tip. Nici grupul Volkswagen nu a stat pe ganduri si a introdus un agregat cu trei cilindri de 1,2 litri. Unitatea a debutat anul trecut odata cu noua generatie Polo si produce pana la 105 de cai putere, iar emisiile sunt si ele reduse. Acest propulsor este disponibil si pe modelele Skoda Roomster si Fabia sau Seat Ibiza.
 
Cel mai mic motor de masina
 
Japonezii de la Toyota au venit si ei cu o solutie impreuna cu grupul francez Peugeot-Citroen. Acestia au dezvoltat o unitate cu trei cilindri de 1.000 cmc care poate fi regasita pe Toyota Aygo, Yaris, iQ, Citroen C1 sau Peugeot 107.



Agregatul japonezilor dezvolta o putere de 68 de cai putere. Motorul cu trei cilindri cu cea mai mica cilindree este cel prezent pe Smart. Acesta are doar 0,8 litri si este capabil sa produca 54 de cai putere. Desi pare de necrezut, nu acesta este cel mai mic propulsor cu trei cilindri folosit pana acum pe un model de serie. In anul 1979, Suzuki a introdus o unitate de 543 de centimetri cubi odata cu debutul modelului Alto. 
 
Unii constructori mizeaza pe numai doi cilindri 
 
Daca ceilalti producatori s-au axat pe propulsoare de trei cilindri, italienii au luat acest aspect mult mai in serios si au lansat pe piata motoare de 0,9 litri cu doar doi cilindri. Agregatul italian este disponibil in trei versiuni de putere (65, 85 si 105 CP). Consumul de carburant al unui astfel de propulsor este de 4,1 litri, iar emisiile de CO2 se rezuma la 95 g/km.

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x