Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Masina mica - avantaje si dezavantaje


Masina mica - avantaje si dezavantaje
de la 03 Feb. 2012
Masina mica - avantaje si dezavantaje
Tags: masini miciorasconsumtaxeimpozite

Pretul de achizitie mic, consum de carburant la fel, reparatii la cost redus, plus taxe si impozite mici. Cam acestea ar fi principalele avantaje. Evident, exista si dezavantaje. Zgomot in habitaclu, vibratii puternice transmise in interiorul masinii sau spatiul insuficient pentru o familie de trei persoane.


Dealerii auto spun ca noile motorizari de mici dimensiuni includ tehnologie de ultima ora, care are costuri destul de ridicate. Asa ca, ne avertieaza ca nu trebuie sa ne astepta la preturi foarte mici de achizitie. Propulsoarele cu trei cilindri prezinta numeroase avantaje, printre care consumul de carburant redus, scaderea masei si cheltuieli de productie mai mici. 



Exista insa si dezavantaje: zgomotul si vibratiile produse in timpul utilizarii. Un model de oras celebru este Smart, in primul rand prin dimensiunile demne de o motocileta, dar si prin cea mai mica motorizarea de pe piata auto. Motorul cu trei cilindri de la Smart are doar 800 de centimetri cubi si 54 de cai-putere. 
 
Desi e greu de crezut, nu acesta este cel mai mic propulsor cu trei cilindri folosit pana acum pe un model de serie. in anul 1979, japonezii de la Suzuki au introdus o unitate de 543 de centimetri cubi odata cu debutul modelului Alto.
 
Masina cu motor mic incepe sa placa si romanilor
 
Romanii sunt obisnuiti cu masina de mari dimensiuni, in care intra familia,catelul si purcelul, plus bagajele aferente. Drept urmare, cele mai comercializate masini de pe piata auto de la noi sunt Dacia Logan sau alte modele asemanatoare acestuia. Totusi, criza economica si scumpirea constanta a carburantilor au orientat soferii romani catre masini de dimensiuni mici, cu motoare de numai trei cilindrii. 



Protejarea mediului inconjurator a devenit o adevarata provocare pentru toti constructorii auto. Masinile produse de acestia trebuie sa indeplineasca anumite standarde ecologice care se traduc prin emisiile eliminate in atmosfera. Din acest motiv constructorii se vad nevoiti sa renunte motoare mari poluatoare cu sase, opt, zece sau doisprezece cilindri si sa isi intorca privirea catre motoarele cu trei cilindri. 
 
Propulsoarele cu trei cilindri prezinta numeroase avantaje, printre care consumul de carburant redus, scaderea masei si cheltuieli de productie mai mici. Exista insa si dezavantaje: unitatile cu trei cilindri ies in evidenta prin zgomotul si vibratiile produse in timpul utilizarii.
 
Batalia cilindrilor
 
Cel mai recent propulsor cu trei cilindri este cel introdus de Nissan pe noua generatie a lui Micra. Acesta are o capacitate cilindrica de 1;2 litri si functioneaza dupa principiul lui Miller. Prin aceasta metoda, valva de admisie se inchide mai tarziu decat cea a unui motor cu patru cilindri, ceea ce face ca amestecul de aer cu carburant sa arda mai lent si mai eficient. 



Emisiile produse de propulsorul celor de la Nissan sunt de 95 g/km, valori record pentru o unitate pe benzina de acest tip. Nici grupul Volkswagen nu a stat pe ganduri si a introdus un agregat cu trei cilindri de 1,2 litri. Unitatea a debutat anul trecut odata cu noua generatie Polo si produce pana la 105 de cai putere, iar emisiile sunt si ele reduse. Acest propulsor este disponibil si pe modelele Skoda Roomster si Fabia sau Seat Ibiza.
 
Cel mai mic motor de masina
 
Japonezii de la Toyota au venit si ei cu o solutie impreuna cu grupul francez Peugeot-Citroen. Acestia au dezvoltat o unitate cu trei cilindri de 1.000 cmc care poate fi regasita pe Toyota Aygo, Yaris, iQ, Citroen C1 sau Peugeot 107.



Agregatul japonezilor dezvolta o putere de 68 de cai putere. Motorul cu trei cilindri cu cea mai mica cilindree este cel prezent pe Smart. Acesta are doar 0,8 litri si este capabil sa produca 54 de cai putere. Desi pare de necrezut, nu acesta este cel mai mic propulsor cu trei cilindri folosit pana acum pe un model de serie. In anul 1979, Suzuki a introdus o unitate de 543 de centimetri cubi odata cu debutul modelului Alto. 
 
Unii constructori mizeaza pe numai doi cilindri 
 
Daca ceilalti producatori s-au axat pe propulsoare de trei cilindri, italienii au luat acest aspect mult mai in serios si au lansat pe piata motoare de 0,9 litri cu doar doi cilindri. Agregatul italian este disponibil in trei versiuni de putere (65, 85 si 105 CP). Consumul de carburant al unui astfel de propulsor este de 4,1 litri, iar emisiile de CO2 se rezuma la 95 g/km.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016