Conform rapoartelor intocmite in ultima perioada de companiile de analiza, cererea de masini electrice creste in mod semnificativ la nivelul Uniunii Europene, la acest lucru contribuind din plin atat noile politici de protectie a mediului, cat si angajamentele pe care si le-au luat marile firme in aceasta directie. Insa, cea mai importanta in aceasta ecuatie este schimbarea de atitudine a cumparatorilor, schimbare care pare ca a fost deja sesizata si chiar inteleasa si de marii producatori auto ai lumii. Tocmai din acest motiv vorbim la acest moment despre aceasta cursa a electrificarii, constructorii auto incercand din greu sa aduca pe piata modele cat mai diverse si cat mai dezvoltate din punct de vedere tehnologic.
Conform datelor culese, italienii sunt cei mai interesati la aceasta ora de masinile echipate cu sisteme alternative de propulsie, nu mai putin de 58% dintre participantii la un sondaj afirmand ca au in vedere o astfel de echipare tehnica pentru viitorul automobil pe care il vor achizitiona. Totodata, trebuie sa remarcam si faptul ca cea mai mare crestere a interesului pentru masinile electrice si hibride a fost inregistrata in Marea Britanie, 37% dintre respondenti sustinand in acest an ca isi doresc ca viitoarea lor masina sa fie electrica sau hibrida, in crestere cu 10 procente in raport cu anul 2018.
Conform datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto din Romania (APIA), in tara noastra s-au comercializat un numar de 5.283 de masini electrice in primele zece luni ale anului trecut. Chiar daca la prima vedere pare ca nu vorbim despre o cifra foarte mare, este important sa remarcam ca avem in fata o crestere de peste 50% in comparatie cu anul 2018.
Popularitatea masinilor electrice in Romania nu a ajuns inca la cote prea inalte, specialistii identificand si cateva cauze importante care au impiedicat acest lucru. In primul rand vorbim despre preturile destul de piperate cu care sunt comercializate masinile electrice la aceasta ora, multi soferi romani preferand sa isi cumpere masini de pana in 10-12.000 de euro. In plus, infrastructura necesara masinilor electrice din tara noastra nu este inca atat de bine pusa la punct, ceea ce ii face pe cei interesati sa mai amane achizitionarea unei astfel de masini.
Si despre masinile autonome s-a vorbit mult in ultimii ani, insa se pare ca increderea oamenilor in acestea a stagnat in 2019. Desi tehnologia avanseaza, clientii de pe piata auto continua sa isi puna intrebari cu privire la standardele de siguranta pe care le ofera aceste masini autonome. Mai mult decat atat, in ultima perioada au fost inregistrate mai multe accidente care au avut in prim plan masini autonome, ceea ce a dus inevitabil la deteriorarea increderii clientilor. Studiul despre care aminteam in randurile anterioare a mai ajuns si la concluzia ca multi clienti de pe piata auto sustin ca autoritatile nationale trebuie sa exercite un control mai puternic asupra productiei si utilizarii autovehiculelor autonome.
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Teste REZOLVATE pentru examenul de titularizare Limba si Literatura engleza Editie noua
Teste REZOLVATE de limba si literatura romana pentru reusita la examenul de TITULARIZARE - profesori
Ultimele NOUTATI
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?
Partenerii nostri
Ce software de gestiune sa alegi pentru restaurant in functie de specificul locatiei
Scoatere din gestiune marfa deteriorata: 4 intrebari la care trebuie sa cunosti raspunsul
Depunere incompleta SAF-T: Cine raspunde si cum se remediaza situatia?
Te-ar putea interesa si
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei