Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Piata auto romaneasca a consemnat cel mai mare volum de vanzari din primele doua luni ale ultimului deceniu


Piata auto romaneasca a consemnat cel mai mare volum de vanzari din primele doua luni ale ultimului deceniu
de la 23 Mar. 2018
Piata auto romaneasca a consemnat cel mai mare volum de vanzari din primele doua luni ale ultimului deceniu
Tags: piata auto romaniacresteri piata autovanzari daciavanzari skoda

Inceputul anului 2018 a adus cel mai mare volum de vanzari inregistrat in primele doua luni din ultimii 10 ani, in crestere cu 27% fata de aceeasi perioada din 2017, potrivit APIA.

Prin urmare, jucatorii de pe piata auto se asteapta ca anul 2018 sa fie al cincilea consecutiv de crestere de la declansarea crizei economice din 2009.
 
In continuare, vanzarile sunt sustinute, in principal, de catre persoanele juridice, care acopera 76% din totalul achizitiilor de autoturisme realizate in primele doua luni din 2018. 
 
In acelasi timp, numarul de autoturisme achizitionate de catre persoanele fizice (4.026 unitati) este cu 47% mai mare decat cel din perioada similara a anului trecut (2.741 unitati). Ca urmare, si ponderea lor a crescut, in 2018, la 24%, de la 21%, in 2017. 
 
Aceasta crestere importanta a avut loc in afara programului Rabla, de fapt, chiar inaintea inceperii acestuia, fapt care arata clar ca, in actuala conjunctura economica favorabila, acest Program nu mai este la fel de important in ceea ce priveste decizia achizitiei unui autovehicul.
 
In ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), in primele doua luni din 2018, au fost inmatriculate 79.102 (cu 3,5% mai multe decat in aceeasi perioada din 2017). 
 
APIA prevede ca, si in acest an, va fi adus in tara un numar relativ similar de autoturisme de acest fel, adica peste 520.000. 
 
De remarcat, in acest an, o oarecare imbunatatire a varstei autoturismelor rulate, cresterile de volume fiind datorate, in mare parte, celor mai noi de 7 ani.
 
In primele doua luni din 2018, au fost vandute 20.566 de autovehicule (+ 19,4%), din care 16.539 autoturisme (+24,0%) si 4.017 de autovehicule comerciale (+3,6%).
 
Top-ul pe marci (autoturisme si autovehicule comerciale) este condus de Dacia (4.943 unitati), urmata de Volkswagen (1.933) si de Ford (1.910). 
 
La autoturisme, top-ul marcilor are pe primul loc Dacia (4.554 unitati; (27,5% cota de piata, pe un volum in crestere cu 31,9% fata de primele doua luni din 2017), urmata de Volkswagen (1.784 unitati; 10,8% cota; plus 0,5%); Skoda (1.629 unitati; 9,8% cota de piata; plus 19,1%); Ford (1.272 unitati; 7,7% din total piata; plus 38,7%) si Renault (1.017 unitati; 6,1% cota de piata; plus 9,5%).
 
Pe modele, cu cele 1.670 unitati vandute, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in primele doua luni din 2018, urmat de Dacia Duster (1.189 unitati), Dacia Sandero (1.089 unitati), Skoda Octavia (650 unitati) si Volkswagen Golf (439 unitati).


Crestere de 731% pentru automobilele electrice
 
In ce priveste autoturismele electrice si hibride, ponderea acestora continua sa creasca, inregistrand, dupa primele doua luni din 2018, o pondere de 2,4% din total piata. 
 
Desi volumele sunt inca foarte mici, evolutia este extrem de incurajatoare, inregistrandu-se cresteri de 731,6% (de 8,5 ori), la modelele electrice, respectiv 14,1%, la cele hibride.
 
In functie de tara de provenienta a autoturismelor, 26,5% au provenit din Romania; 24,1% din Germania; 12,6% sunt din Cehia; 6,2% din Spania si 5,6% din Turcia.
 
In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au crescut, in 2018, cu 42,7% comparativ cu 2017, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere de 18,4%.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016