Prima masina romaneasca complet electrica, din ce in ce mai scumpa: pretul creste a sasea oara in sapte luni. Cat a ajuns sa coste Dacia Spring
dacia springpiata automasini noimasini electrice
Dacia Spring, prima masina romaneasca 100% electrica e din ce in ce mai scumpa, pretul ei tocmai fiind majorat pentru a sasea oara in ultimele sapte luni. De data aceasta, cei ce vor dori sa o achizitioneze vor fi nevoiti sa mai scoata inca 400 de euro in plus, din buzunar.
Pretul modelului produs in China ajunge, astfel, luna acesata la nu mai putin de 21.800 de euro! Evolutia de pret este simtitoare, dat fiind faptul ca acesta a "plecat" de la o valoare initiala de doar 18.100 de euro, in noiembrie anul trecut. De atunci, producatorul auto a anuntat scumpiri in cascada pentru modelul 100% electric.
De ce creste pretul intr-o masura atat de agresiva? Pe de-o parte, este vorba despre business, iar pe de alta, scumpirile vin ca urmare a crizelor care macina industria auto la nivel international, inca din timpul pandemiei.
Criza de semiconductori, atat de necesari masinilor construite in zilele noastre, isi pune puternic amprenta si asupra termenelor de livrare a vehiculelor noi, dar si asupra costurilor.
Pe de alta, producatorul auto majoreaza pretul ca o reactie a pietei, in sensul in care se pare ca Dacia Spring e destul de ceruta de consumatori si, dupa cum stim, acolo unde este cerere mare si oferta limitata, pretul creste!
Dacia Spring ofera o mobilitate 100% electrica, oferind tot ce este esential pentru clienti (navigatie, aer conditionat, compatibilitate Apple Carplay si Android Auto).
Sub aspectul de SUV compact, vehiculul ofera un spatiu interior record pentru segmental mini, un motor electric eficient si fiabil si o autonomie de pana la 305 de kilometri, conform normei WLTP City, si de 230 de kilometri, conform normei WLTP Combined.
Cumparam masini electrice, dar ne "trezim" ca n-avem unde sa le incarcam
In mod paradoxal, desi romanii par sa se dea in vant dupa masinile electrice, numarul inmatricularilor de astfel de vehicule crescand semnificativ in ultima vreme, Romania inca nu e pregatita sa aiba pe sosesele ei prea multe astfel de motorizari. De ce? Fiindca ne lipseste infrastructura de incarcare.
Romania are o mare problema din acest punct de vedere, iar o analiza recenta a Asociatiei Europene a Constructorilor din Europa (ACEA) ne pune intr-o lumina cat se poate de proasta. Din fericire, daca ne consoleaza, mai multe state din Europa ne impartasesc problema.
"O tara mare precum Romania – de aproximativ sase ori mai mare decat Olanda – are numai 0,4% din punctele de incarcare din UE", arata ACEA. Mai mult, in 2021, romanii au inmatriculat cu 10% mai multe masini electrice, ceea ce ne-a pozitionat pe pozitia a 12-a la nivelul UE.
Intr-o situatie similara cu a noastra mai sunt, de exemplu, Cipru, Malta, Lituania, Letonia si Estonia, dar exact cum subliniaza si expertii ACEA, vorbim despre tari foarte mici. La polul opus, liderii cu infrastructura de incarcarea cel mai bine dezvoltata sunt, in ordine descrescatoare, Tarile de Jos, Germania, Franta, Suedia si Italia.
Te-ar putea interesa si: Politele RCA, ieftinire neasteptata: anuntul momentului pentru soferi vine chiar de la o institutie a statului
Foto: