Renault nu mai vrea sa faca masini in Rusia
rusiarenaultmasinidolarrubla
Din cauza instabilitatii politice si a sanctiunilor externe, Rusia are probleme tot mai mari in diferite domenii. Compania franceza Renault a inghetat planurile care vizau construirea unor masini utilitare in parteneriat cu producatorul rus de camioane ZIL. Asta se intampla ca urmare a deprecierii rublei, a declarat un purtator de cuvant al companiei Renault.
Compania rusa ZIL a semnat in 2013 un acord pentru asamblarea de utilitare Fiat si Renault la o fabrica din Moscova.
Potrivit Reuters, in aceasta fabrica ar fi trebuit sa fie produse aproximativ 50.000 de vehicule, din care 25.000 de modele Renault Master si 25.000 de modele Fiat Ducato, incepand cu anul acesta.
Un purtator de cuvant al francezilor de la Renault a anuntat ca, desi firma se afla in negocieri cu rusii de la ZIL in vederea construirii de vehicule comerciale usoare, in urma deprecierii rublei, acest proiect a fost inghetat.
Reuters scrie ca problemele pe care le are acum moneda ruseasca determina totusi si unele avantaje pentru firmele care isi asambleaza masinile in Rusia si cumpara majoritatea pieselor de pe piata locala.
In Rusia, piesele sunt mai competitive din punct de vedere al pretului comparativ cu cele importate.
Cu toate acestea, se asteapta ca efectele negative ale instabilitatii politice asupra increderii consumatorilor sa afecteze toti producatorii auto din Rusia.
In 2014, moneda ruseasca s-a depreciat cu circa 8 procente fata de dolarul american, odata cu criza din Ucraina, dupa ce rusii au anexat Crimeea.
Sursa citata mai anunta ca de la inceputul anului 2013, rubla s-a diminuat cu 18% si estimarile expertilor sunt tot mai pesimiste.