Rezultate record pentru Daimler in 2011
daimlervanzariprofitrecordmercedes
Chiar daca Mercedes-Benz, cea mai cunoscuta marca a grupului Daimler, a pierdut startul in competitia cu BMW si Audi, vanzarile si profitul de anul trecut au ajuns la valori record.
Producatorul german de automobile si camioane Daimler, proprietarul marcii Mercedes-Benz, a anuntat joi ca anul trecut (al 125-lea an de la infiintare) a inregistrat vanzari si profituri record.
Profit net mai mare cu 29%
Profitul net al Daimler a crescut cu 29% in 2011 pana la 6,029 miliarde de euro, vanzarile au crescut cu 9% pana la 106,5 miliarde euro, in timp ce numarul unitatilor vandute a crescut cu 11% pana la 2,111 milioane.
"Am inregistrat in 2011 cele mai bune rezultate in termeni de unitati vandute, venituri si profit net. Toate diviziile noastre au contribuit la acest succes", a declarat directorul general de la Daimler, Dieter Zetsche.
Valoarea dividendului a a ajuns la 2,20 euro
In aceste conditii, Daimler a propus un dividend de 2,20 euro pe actiune pentru 2011, mai mare decat cel de 1,85 euro pe actiune distribuit anul trecut.
Pentru 2012, Daimler se asteapta la o crestere globala a industriei auto de 4%, sustinuta in principal de pietele emergente din Asia, ceea ce ii va permite sa-si creasca din nou vanzarile si veniturile.
Promisiuni de revenire pe primul loc
Daimler a promis ca va redeveni cel mai mare producator mondial de automobile de lux, dupa ce anul trecut a cazut pe locul al treilea dupa rivalii BMW si Audi. Pentru a-si depasi rivalii, Mercedes are de gand sa introduca 10 noi modele pana in 2015.