Si totusi... cine e pe primul loc?
general motorsvolkswagenclasamentpozitieauto
Vorba celebrului refren, "Cine e pe primul loc?", exact asta se intreaba specialistii din industria auto atunci cand pun la indoiala faptul ca General Motors ocupa prima pozitie in topul constructorilor de automobile.
La finalul saptamanii trecute, General Motors a iesit triumfator in lupta mondiala pentru primul loc in clasamentul celor mai mari constructori auto. Datele publicate de GM au aratat ca grupul din Detroit a reusit sa vanda 9.025.942 de masini, cu 7,6% mai multe decat anul trecut si cu aproape un milion mai mult decat ce a reusitVolkswagen (8,14 milioane de masini).
Volkswagen contesta rezultatele GM
incoronarea GM nu se face insa fara scandal. Potrivit prestigioasei publicatii Wall Street Journal, Volkswagen contesta rezultatele comerciale General Motors si pretinde prima treapta a podiumului.
Oficialii germani sustin ca grupul lor nu a luat in calcul si vanzarile subsidiarilor MAN si Scania, producatori de camioane, care au livrat impreuna in 2011 un total de 200.000 de masini.
Va intrebati probabil ce relevanta are aceasta informatie in conditiile in care diferenta dintre cei doi constructori este de aproape un milion de masini. Acuzatiile nu se opresc insa aici.
Volkswagen sustine ca cifrele GM au fost puternic impulsionate de companiile chinezesti SAIC MotorCorp si Liuzhou Wuling Motors, in cadrul carora americanii detin actiuni. Nemtii sustin insa ca GM nu detine un pachet majoritar in cadrul celor de la Wuling si, drept urmare, nu isi poate trece in cont cele 1,2 milioane de masini low-cost vandute de constructorul chinez in 2011.
Toyota, nici macar pe locul trei?
Daca clasamentul general ar lua in calcul si masinile vandute de subsidiari in cadrul carora marile grupuri nu detin majoritatea, atunci si pentru locul trei s-ar da o batalie crancena. Toyota, cu cele 7,91 milioane de exemplare, ar pierde chiar si aceasta pozitie in fata celor de la Renault.
Vazuti ca o entitate alaturi de partenerii de la Nissan, francezii ar fi putut contabiliza un total de 8,03 milioane de masini cu ajutorul unitatilor japonezilor si cu ajutorul masinilor vandute de rusii de la AvtoVAZ, acolo undeRenault detine 25%.