Prima luna a anului marcheaza nasterea oficiala a grupului auto Stellantis, devenit peste noapte al patrulea grup auto la nivel global. Stellantis a luat nastere dupa ce actionarii Fiat - Chrysler si cei ai Peugeot - Citroen au aprobat la inceputul acestui an fuziunea celor doua grupuri. Stellantis este deja unul dintre gigantii de pe scena auto globala, insumand nu mai putin de 14 marci, o productie de peste opt milioane de vehicule pe an si nu mai putin de 400.000 de angajati. Ca urmare a fuziunii, Fiat - Chrysler isi va creste prezenta pe piata auto de pe Batranul Continent, in timp ce cei de la PSA isi doresc sa obtina cifre de vanzari mai bine peste Ocean.
Fuziunile nu reprezinta o noutate pentru lumea auto, insa de aceasta data vorbim despre o fuziune la nivel inalt, care uneste doua dintre cele mai mari grupuri auto din lume. Ambele grupuri se confruntau insa cu probleme uriase in ultima perioada, criza provocata de pandemia de coronavirus si in domeniul auto in anul 2020 facand ca situatia sa devina si mai delicata. Fuziunea nu a fost insa un proces simplu, durand mai bine de un an pana ce cele doua grupuri auto s-au pus de acord cu privire la termenii intregului proces. Noua companie este evaluata la aceasta ora la 42 de miliarde de euro.
Prin aceasta fuziune, cele doua grupuri isi propun in primul rand reducerea cheltuielilor prin punerea in comun a productiei pentru mai multe modele. De asemenea, Stellantis va putea rivaliza incepand de acum cu celelalte trei mari grupuri de pe scena auto internationala, Volkswagen, Toyota si General Motors.
Grupul PSA Peugeot - Citroen a avut o cifra de productie de nu mai putin de 3.5 milioane de masini in anul 2019, raportand totodata afaceri in valoare de 74.9 de miliarde de euro. Grupul PSA cuprindea marcile Peugeot, Citroen, DS, Opel si Vauxhall. De partea cealalta, cei de la Fiat - Chrysler au produs nu mai putin de 4.41 milioane de unitati in anul 2019. Grupul FCA reunea marcine Fiat, Chrysler, Abarth, Alfa Romeo, Dodge, Jeep, Lancia, Maserati si Ram. PSA Peugeot - Citroen avea un numar de aproximativ 209.000 de angajati, in timp ce cei de la FCA raportasera un numar de 192.000 de angajati.
In aceste conditii, Stellantis, noul grup creat, va avea o productie anuala de nu mai putin de 8 milioane de unitati si un total de aproximativ 400.000 de angajati. Lasand la o parte marcile enuntate in randurile anterioare, din grup vor mai face parte si producatorul de componente Faurecia si mai multe companii siderurgice, de robotica, de vanzari de autovehicule de ocazie si furnizori de servicii de mobilitate. Stellantis devine astfel al patrulea mare grup auto la nivel global din punct de vedere al productiei. Totodata, raportat la cifra de afaceri, Stellantis urca direct pe podium si devine al treilea grup la nivel mondial, dupa Toyota si Volkswagen.
La fel ca si celelalte nume importante de pe scena auto globala, si cei de la Stellantis isi doresc sa tina pasul cu dezvoltarea electrica a constructorilor din domeniu. Fuziunea dintre cele doua mari grupuri ajuta considerabil din acest punct de vedere, noul Stellantis avand sansa de a putea tine pasul din punct de vedere al investitiilor cu rivalii de la Volkswagen sau Toyota.
Ultimele NOUTATI
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?
Partenerii nostri
Ce software de gestiune sa alegi pentru restaurant in functie de specificul locatiei
Scoatere din gestiune marfa deteriorata: 4 intrebari la care trebuie sa cunosti raspunsul
Depunere incompleta SAF-T: Cine raspunde si cum se remediaza situatia?
Te-ar putea interesa si
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei