Stellantis devine al treilea mare grup de pe scena auto globala

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Stellantis devine al treilea mare grup de pe scena auto globala
Stellantis devine al treilea mare grup de pe scena auto globala
de Adrian Somai la 22 Ian. 2021
Urmareste-ne pe Google News
stellantisfuziunepeugeot citroenfiat chrysler

Prima luna a anului marcheaza nasterea oficiala a grupului auto Stellantis, devenit peste noapte al patrulea grup auto la nivel global. Stellantis a luat nastere dupa ce actionarii Fiat - Chrysler si cei ai Peugeot - Citroen au aprobat la inceputul acestui an fuziunea celor doua grupuri. Stellantis este deja unul dintre gigantii de pe scena auto globala, insumand nu mai putin de 14 marci, o productie de peste opt milioane de vehicule pe an si nu mai putin de 400.000 de angajati. Ca urmare a fuziunii, Fiat - Chrysler isi va creste prezenta pe piata auto de pe Batranul Continent, in timp ce cei de la PSA isi doresc sa obtina cifre de vanzari mai bine peste Ocean.


Fuziunile nu reprezinta o noutate pentru lumea auto, insa de aceasta data vorbim despre o fuziune la nivel inalt, care uneste doua dintre cele mai mari grupuri auto din lume. Ambele grupuri se confruntau insa cu probleme uriase in ultima perioada, criza provocata de pandemia de coronavirus si in domeniul auto in anul 2020 facand ca situatia sa devina si mai delicata. Fuziunea nu a fost insa un proces simplu, durand mai bine de un an pana ce cele doua grupuri auto s-au pus de acord cu privire la termenii intregului proces. Noua companie este evaluata la aceasta ora la 42 de miliarde de euro. 

Prin aceasta fuziune, cele doua grupuri isi propun in primul rand reducerea cheltuielilor prin punerea in comun a productiei pentru mai multe modele. De asemenea, Stellantis va putea rivaliza incepand de acum cu celelalte trei mari grupuri de pe scena auto internationala, Volkswagen, Toyota si General Motors. 

Grupul PSA Peugeot - Citroen a avut o cifra de productie de nu mai putin de 3.5 milioane de masini in anul 2019, raportand totodata afaceri in valoare de 74.9 de miliarde de euro. Grupul PSA cuprindea marcile Peugeot, Citroen, DS, Opel si Vauxhall. De partea cealalta, cei de la Fiat - Chrysler au produs nu mai putin de 4.41 milioane de unitati in anul 2019. Grupul FCA reunea marcine Fiat, Chrysler, Abarth, Alfa Romeo, Dodge, Jeep, Lancia, Maserati si Ram. PSA Peugeot - Citroen avea un numar de aproximativ 209.000 de angajati, in timp ce cei de la FCA raportasera un numar de 192.000 de angajati. 

Cifra de productie cumulata de peste 8 milioane de unitati 

In aceste conditii, Stellantis, noul grup creat, va avea o productie anuala de nu mai putin de 8 milioane de unitati si un total de aproximativ 400.000 de angajati. Lasand la o parte marcile enuntate in randurile anterioare, din grup vor mai face parte si producatorul de componente Faurecia si mai multe companii siderurgice, de robotica, de vanzari de autovehicule de ocazie si furnizori de servicii de mobilitate. Stellantis devine astfel al patrulea mare grup auto la nivel global din punct de vedere al productiei. Totodata, raportat la cifra de afaceri, Stellantis urca direct pe podium si devine al treilea grup la nivel mondial, dupa Toyota si Volkswagen. 

Investitii masive pentru un viitor electric 

La fel ca si celelalte nume importante de pe scena auto globala, si cei de la Stellantis isi doresc sa tina pasul cu dezvoltarea electrica a constructorilor din domeniu. Fuziunea dintre cele doua mari grupuri ajuta considerabil din acest punct de vedere, noul Stellantis avand sansa de a putea tine pasul din punct de vedere al investitiilor cu rivalii de la Volkswagen sau Toyota.

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?
Economie

Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?

today30 Iun. 2025
Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale
Companii

Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale

today30 Iun. 2025
Sindicatele solicita intalnire de urgenta cu premierul si ameninta cu greva generala: „Nu noi suntem vinovati pentru situatia dezastruoasa a bugetului Romaniei”
Social

Sindicatele solicita intalnire de urgenta cu premierul si ameninta cu greva generala: „Nu noi suntem vinovati pentru situatia dezastruoasa a bugetului Romaniei”

today30 Iun. 2025
Rapid si accesibil, pe placul angajatilor dornici de ”ceva dulce”: oriunde in Bucuresti poti opta pentru livrare prajituri la birou!
Companii

Rapid si accesibil, pe placul angajatilor dornici de ”ceva dulce”: oriunde in Bucuresti poti opta pentru livrare prajituri la birou!

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x