Tata Motors, o poveste cu doua taisuri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tata Motors, o poveste cu doua taisuri Tata Motors, o poveste cu doua taisuri
de Manager.ro la 04 Sep. 2013
Urmareste-ne pe Google News
tata motorsafacerijaguar land roverindiapiata automaruti

Tata Motors este una din cele mai cunoscute companii indiene, listata la bursele din SUA. Analistii si investitorii sunt incantati de potentialul comercial al Tata, care ar putea vinde automobile si camioane intr-o economie atat de vasta, precum cea americana.

Viitorul suna bine, insa nu in totalitate. De la an la an, realitatea la Tata s-a schimbat. Din cauza designului deficitar, a experientei indoielnice oferita clientilor si a ineficientei infrastructurii, Tata se confrunta cu provocari in business-ul auto de acasa, in timp ce divizia de vehicule comerciale s-a straduit sa faca fata conditiilor economice dure. 
 
Astfel, compania este dependenta (tot mai mult) de Jaguar Land Rover - un brand de lux in crestere, cu o expunere excelenta in China, precum si pe pietele in revenire din America de Nord si Europa. Multe din valorile asociate brandului Tata Motors releva o anumita subevaluare a companiei. Pe termen lung, investitorii doresc o confirmare a evolutiei companiei. 
 
JLR, un factor important
 
Din momentul in care Tata a cumparat Jaguar si Land Rover de la Ford, in 2008, infiintand Jaguar Land Rover Automotive PLC, aceasta unitate a avut un rol semnificativ in evolutia companiei. Succesul JLR se bate insa cap in cap cu problemele Tata intampinate acasa. In primul trimestru fiscal (trimestrul din iunie 2013), JLR a realizat 80% din vanzarile companiei si 98% din EBITDA Tata. 
 
JLR evolueaza excelent si castiga teren in China in fata unor rivali precum BMW, Audi (care face parte din conglomeratul Volkswagen) si Mercedes (detinut de Daimler). Brandurile JLR se descurca bine si in America de Nord, respectiv Europa, in ciuda tensiunilor economice. 
 
Cum vor decurge afacerile locale ale Tata Motors?
 
Pe vremuri, Tata Motors avea un business local excelent, dar compania a facut unele greseli obisnuite, inclusiv supra-extinderea operatiunilor si pierderea legaturii esentiale cu preferintele clientilor sai.
 
Business-ul cu autovehicule comerciale al Tata ramane in picioare, avand o cota de 45% pe piata automobilelor usoare (aproape dubla decat Mahindra & Mahindra) si peste 60% pe piata vehiculelor medii si de mare tonaj (cu mult in fata Ashok Leyland si Eicher). Tata si-a unit eforturile cu Cummins, pentru a dezvolta platforme mai bune; chiar daca piata vehiculelor comerciale din India a fost lovita de declin, din cauza crizei din minerit si constructii, perspectivele pe termen lung raman bune. 
 
Din pacate, divizia automobilelor pentru pasageri nu o duce atat de bine. Tata pierde teren in fata unor rivali precum Maruti si Hyundai. 
 
JLR furnizeaza in prezent toata crestere grupului Tata, pe masura ce vanzarile au crescut cu 13%, in ultimul trimestru, compensand declinul de 14% al veniturilor de pe piata locala. Tata Motors ar putea fi o carte buna de jucat pentru investitorii care vor sa se pozitioneze pe o piata emergenta. 

Ultimele NOUTATI

Guvernul trebuie sa adopte acum pachetul fiscal! Impact dublu si dezastruos in toamna, daca masurile fiscale nu erau luate acum – avertismentul ministrului Finantelor
Economie

Guvernul trebuie sa adopte acum pachetul fiscal! Impact dublu si dezastruos in toamna, daca masurile fiscale nu erau luate acum – avertismentul ministrului Finantelor

today07 Iul. 2025
Game over pentru industria jocurilor de noroc din Romania! Guvernul Bolojan anunta o furtuna fiscala inclusiv pentru cazinourile online.
Economie

Game over pentru industria jocurilor de noroc din Romania! Guvernul Bolojan anunta o furtuna fiscala inclusiv pentru cazinourile online. "Niciodata nu a existat atata curaj!"

today07 Iul. 2025
Noul pachet fiscal nu include majorarea impozitului pe tranzactiile bursiere – o veste buna pentru investitori
Economie

Noul pachet fiscal nu include majorarea impozitului pe tranzactiile bursiere – o veste buna pentru investitori

today07 Iul. 2025
Surse - Proiectul final cu masurile fiscale pe care Guvernul il va prezenta Parlamentului. Impozit pe dividende de 16%,  impozit specific pe cifra de afaceri a bancilor
Ultimele stiri economice

Surse - Proiectul final cu masurile fiscale pe care Guvernul il va prezenta Parlamentului. Impozit pe dividende de 16%, impozit specific pe cifra de afaceri a bancilor

today07 Iul. 2025
Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor
Economie

Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor

today07 Iul. 2025
Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba
Business

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba

today07 Iul. 2025
Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x