Modelul Nana a fost introdus in 2008 si chiar daca a atras atentia opiniei publice, foarte putini clienti s-au lasat convinsi sa-l cumpere.
Incepand cu iulie 2009, cand au inceput livrarile de Nana, producatorul auto indian Tata a vandut doar 229.157 unitati si vanzarile din martie au scazut cu 86% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Directorul Nana, Karl Slym, spune ca Tata nu doreste sa scoata de pe piata actualul model, ci sa adauge mai multe imbunatatiri, care sa ridice pretul masinii, pentru a putea concura cu rivalii consacrati.
Potrivit lui Slym, conducatorii de scutere nu au fost atrasi de cumpararea unui model Nano. Acestia nu au dorit sa cumpere o masina care reprezinta "un hibrid intre un scuter si un vehicul cu patru roti".
Slym a oferit exemplul conceptului Pixel, care urmeaza sa reprezinta un Nano mai stilizat si mai apropiat de ceea ce isi doreste producatorul auto. Pixel este un hatchback cu doua usi, construit pe platforma lui Nano, motor diesel si transmisie automata.
"Daca vor reusi sa readuca Nano in atentia cumparatorilor, acest lucru va revigora brandul" si va permite companiei Tata sa majoreze preturile, a declarat Ammar Master, analist al LMC Automotive in Bangkok.
In luna ianuarie, au aparut zvonuri legate de posibila venire a Tata in Romania. Potrivit acestora, Tata ar fi planuit sa vanda Nano in Europa. In acest sens, compania ar fi urmat sa investeasca un milion de euro in fosta fabrica Nokia din Cluj-Napoca.
Aceasta locatie ar fi urmat sa aiba 5.000 de angajati, care sa construiasca camioane, autobuze si masini, printre care si Nano.